Jump to content

Edit History

sap_2000

sap_2000

Det er vel ZF 80/ HSW 800 det giret heter?

 

Hvis oljenivå (og type) er ok, samt ikke noe åpenbart som blokkert filter som gir lavt oljetrykk, tenker jeg umiddelbart på gående lameller i revers kløtsjen og evt biter av disse som blir med rundt i systemet med den gangen det kan medføre.

 

Har du sjekket filter/ sil? I så fall, hvordan ser det ut inni? Er oljen klar og fin og ikke lukter brent?

 

Ellers har @Brigg langt over snittet peiling og erfaring med hydraulisk ZF kasse. Mener det var et ZF 85 han overhalte? godt dokumentert i egen tråd.

 

Konstruksjon og oppbygging er meg bekjent likt på zf45, 63, 80 og 85. Sjelden man hører noe negativt om disse, men vet noen feilaktig har fylt sinqgelgrade 30 eller 40 olje istedenfor ATF og at ikke det er noen stor suksess. Andre ZF kasser som 220, 280 osv skulle ha sinqgelgrade og noen mekanikere som gikk på gammel autopilot istedenfor å slå det opp har blandet disse.

sap_2000

sap_2000

Det er vel ZF 80/ HSW 800 det giret heter?

 

Hvis oljenivå (og type) er ok, samt ikke noe åpenbart som blokkert filter som gir lavt oljetrykk, tenker jeg umiddelbart på gående lameller i revers kløtsjen og ett biter av disse som blir med rundt i systemet med den gangen det kan medføre.

 

Har du filter eller sil? I så fall, hvordan ser det ut inni? Er oljen klar og fin og ikke lukter brent?

 

Ellers har @Brigg langtover snittet peiling og erfaring med hydraulisk ZF kasse. Mener det var et ZF 85 ? Konstruksjon og oppbygging er meg bekjent likt på zf45, 63, 80 og 85. Sjelden man hører noe negativt om disse, men vet noen feilaktig har fullt sinqgelgrade 30 eller 40 olje i disse istedenfor ATF og at ikke det er noen stor suksess. Andre ZF kasser som 220, 280 osv skulle ha sinqgelgrade og noen mekanikere har blandet disse.



×
×
  • Create New...