Lazyjack Startet 27.September.2022 Del på Facebook Startet 27.September.2022 Jeg har en tankmåler som er ca 3 cm. for lang for en ny brukt vanntank jeg har fått tak i. Jeg er usikker på hvordan den virker, men den har en flottør ring som flytter seg langs stangen når vannivået i tanken endrer seg. Jeg antar at det må være en liten magnet i flottøren og en føler innvendig i stanga som går ned i tanken. Jeg vurderer å kappe 3 cm. av nedre delen av stanga og forsegle den. Det vil jo gi en liten feilvising men spørsmålet er om den vil virke i det hele tatt etter kuttingen? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 27.September.2022 Del på Facebook Svart 27.September.2022 Da ødelegger du den. Inne i stangen er det følere (reedrelekontakter) som er koblet sammen nedover. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 27.September.2022 Del på Facebook Svart 27.September.2022 Sjekk heller om du kan lage et mellomstykke og heve føleren 3 cm. Ulempen er at tankmåleren aldri vil vise full. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 27.September.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2022 (redigert) Lars H. skrev 34 minutter siden: Da ødelegger du den. Inne i stangen er det følere (reedrelekontakter) som er koblet sammen nedover. Ja, når jeg hører etter så hører jeg faktisk klikkene fra dem ettersom jeg drar flottøren oppover stanga. Tror jeg i hvertfall.... 👍 Redigert 27.September.2022 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 27.September.2022 Del på Facebook Svart 27.September.2022 Her har du bilde av en åpnet stang fra en tilsvarende diskusjon for en del år tilbake der det også var ønske om å forkorte stangen På nederste bildet ser man tydelig reed-kontaktene med motstander. Jeg tror ikke jeg ville brydd meg med å fjerne noe og koble om. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Roger jo Svart 27.September.2022 Del på Facebook Svart 27.September.2022 (redigert) denne som foring https://www.plastbutikken.no/shop/slitesterk-pom-plate-21590p.html?gclid=CjwKCAjwvsqZBhAlEiwAqAHElde9PoHOYblfL9QWhDPJligY7qhOXrvGwfnTPx3xoLcvf-cNLIs7vhoCNiUQAvD_BwE Ikke billig for 100X100 X 30 mm 438,21NOK inkl. Mva Redigert 27.September.2022 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lazyjack Svart 27.September.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2022 (redigert) Lars H. skrev 35 minutter siden: Her har du bilde av en åpnet stang fra en tilsvarende diskusjon for en del år tilbake der det også var ønske om å forkorte stangen På nederste bildet ser man tydelig reed-kontaktene med motstander. Jeg tror ikke jeg ville brydd meg med å fjerne noe og koble om. Klarte ikke å la være🙄 Tenker å klippe av den synlige reed kontakten muligens også paralell motstanden. Det er jo disse motstanderne som kortsluttes av reed kontaktene etter som flottøren flytter seg. Deretter lodde sammen den nye enden og den blå som kommer ovenfra. Deretter må selvsagt enden av røret forsegles og formes så ikke flottøren sklir av i bunnen. Redigert 27.September.2022 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 27.September.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2022 (redigert) Jeg skjøv den nederste reed kontakten med motstand 2 cm oppover i røret. Deretter limte jeg på rørbiten jeg sagde av med epoxy etter å ha forkortet den med 3 cm. Flaks at det ikke var kretskort som på bildet fra @Lars H. , da ville det ikke vært så enkelt. Har ikke testet med vann men regner med at dette fungerer finfint. Redigert 27.September.2022 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.