Mastiff
Jeg skulle egentlig lage ny automatikk til Whale-pumpa, som har fått hikke og starter uansett om det er vann eller ikke i kjølsvinet. Men jeg tror hele pumpa er i trøbbel, for det begynner å bli dårlig trykk, og jeg finner ikke noe dritt inni den. Så da kjøper jeg nok bare en ny. Jeg ser at Maritim har noen Seaflo-pumper som ser greie ut for mitt kjølsvin, som er veldig skarpt vinklet.
Jeg kjøper ikke Whale igjen, til mer enn doble prisen, den ga ikke det jeg ventet å få igjen. Men så er spørsmålet hva slags type jeg bør satse på. Det fins både en med nivåvakt og en som starter med jevne mellomrom, går et halvt sekund og bare stopper igjen hvis den ikke merker noe vann (sikkert i form av motstanden på motoren). Hva er best å satse på? Det er en aluminiumsbåt, så det siver ikke inn gjennom skroget, men det kommer ned noe vann når det regner kraftig, og særlig når vi spyler bort gjørme fra dekket etter å ha trukket krepselenker. Litt går vel nedi i inspeksjonsluka til motorfestene bak også.