Jump to content

Edit History

Lars H.

Lars H.

OK, - jeg forsto det slik at spørsmålstilleren ladet batteriet med 1A uten å angi hvor lenge og som mange gjør, slengt på en h etter A. Men om vedkommende mente at han hadde ladet med 1A i en time, eller for den saks skyld 0,25A i 4 timer og altså fylt på 1Ah, blir jo ditt regnestykke korrekt, bortsett fra syntaksen der du skriver P=12Wh. Litt pirk, men P står for effekt og angis i Watt (W). Wh er tilført/brukt energi.

Lars H.

Lars H.

OK, - jeg forsto det slik at spørsmålstilleren ladet batteriet med 1A uten å angi hvor lenge og som mange gjør, slengt på en h etter A. Men om vedkommende mente at han hadde ladet med 1A i en time, eller for den saks skyld 0,25A i 4 timer og altså fylt på 1Ah, blir jo ditt regnestykke korrekt, bortsett fra syntaksen der du skriver P=12Wh. Litt pirk, men P står for effekt og angis i Watt (W). Wh er tilført energi.

Lars H.

Lars H.

OK, - jeg forsto det slik at spørsmålstilleren ladet batteriet med 1A uten å angi hvor lenge og som mange gjør, slengt på en h etter A. Men om vedkommende mente at han hadde ladet med 1A i en time, eller for den saks skyld 0,25A i 4 timer og altså fylt på 1Ah, blir jo ditt regnestykke korrekt, bortsett fra syntaksen der du skriver P=12Wh. Litt pirk, men P står for watt (W), og da blir Wh feil.

• Create New...