Jump to content

Edit History

Kallethekid

Kallethekid

index skrev for 1 time siden:

 

Nei, alt til sitt bruk. Men jeg trodde Redningsselskapet fokuserte på fleksibilitet, der båter kunne brukes om hverandre. Det er vel løst med forskjellige klasser der rotasjonen foregår innen samme klasse. Vil jeg tro. 

Det stemmer bra. Staff-klassen som den heter er utviklet for fjorder og begrenset sjø, mens de større skøytene opererer lenger ut. Ofte har man flere skøyter i samme område som kan ta forskjellige oppgaver. Jeg var tidligere frivillig på RS Elias i Moss (Bergesen klassen). Som frivillig bemannet skøyte øvde vi og samarbeidet med den profesjonelt bemannede Klaveness Marine (Sundt-klassen) på Oscarsborg. Den er større og har også dykker ombord. På Hvaler er det omtrent samme fordeling, der Horn Stayer, Staff-klassen (Hydrolift) er frivillig bemannet og opererer sammen med profesjonelt bemannede Ragnar Stoud Platou (Sundt-klassen.)

Kallethekid

Kallethekid

index skrev 1 time siden:

 

Nei, alt til sitt bruk. Men jeg trodde Redningsselskapet fokuserte på fleksibilitet, der båter kunne brukes om hverandre. Det er vel løst med forskjellige klasser der rotasjonen foregår innen samme klasse. Vil jeg tro. 

Det stemmer bra. Staff-klassen som den heter er utviklet for fjorder og begrenset sjø, mens de større skøytene opererer lenger ut. Ofte har man flere skøyter i samme område som kan ta forskjellige oppgaver. Jeg var tidligere frivillig på RS Elias i Moss (Bergesen klassen). Som frivillig bemannet skøyte øvde vi og samarbeidet med den profesjonelt bemannede Klaveness Marine Sundt-klassen) på Oscarsborg. Den er større og har også dykker ombord. På Hvaler er det omtrent samme fordeling, der Horn Stayer, Staff-klassen (Hydrolift) er frivillig bemannet og opererer sammen med profesjonelt bemannede Ragnar Stoud Platou Sundt-klassen.



×
×
  • Create New...