tom Cognac Startet 29.September.2022 Link til dette innlegget Startet 29.September.2022 I tv-programmet "CarSOS" som går på National Geographic fortalte de 2 gutta (programlederene) om et lim som man kunne lime metal med. De sa det var sterkere enn sveising, jeg mener de sa at det var noe epoxybasert, men fikk dessverre ikke med meg navnet. Videre fortalte de at dette limet ble brukt i produksjonene av sportsbilen Lotus og ble også brukt av Boeing og Airbus. Jeg lurer på om det er noen her som har hørt om dette limet og evt vet hvor det kan kjøpes? Det må da kunne brukes flere steder ombord i en båt..............??? Eller..........? Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Sørlandet2 Svart 29.September.2022 Link til dette innlegget Svart 29.September.2022 (redigert) JB Weld kanskje? Har vert med å tette hull i motorblokk på mc med godt resultat. Var tilgjengelig på Clas Ohlson tidligere, men ser ut som det nå er ute av deres sortiment. Jeg har forøvrig også god erfaring med Stål-Epoxy fra Biltema, som er deres variant av produktet. Redigert 29.September.2022 av Sørlandet2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 29.September.2022 Link til dette innlegget Svart 29.September.2022 Polaris snøscootere bruker lim for å sette sammen chassis - og snøscootere som andre "offroad" kjøretøyer må tåle mye juling. De bruker et lim fra Lord https://www.lord.com/node/34359 Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Puntern Svart 30.September.2022 Link til dette innlegget Svart 30.September.2022 PL400 Tror det kan være dette limet. Har blitt brukt i flyproduksjon i flere tiår, etter det jeg har hørt. Uten at jeg har noe ytterligere kunnskaper om flyproduksjon. Sterkere enn sveising, tja, kommer nok ann på hva du limer/sveiser. Sitér dette innlegget Link to post
ballistic Svart 1.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2022 https://nettbutikk.wuerth.no/kjemi-2/lim/epoksylim/2k-powerbond-karosserilim Kanskje denne typen? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.