Jump to content

Edit History

NilsPils

NilsPils

Grønnskollingen skrev 44 minutter siden:

De utregningene jeg har sett har vist det stikk motsatte. 

Dette er et prosjekt der den utførte kost/nytte beregningen er solid negativ. Men her er det nok mange  faktorer som kan vurderes forskjellig. Du kan sikkert komme ut med svært varierende tall avhengig av hva du putter inn i beregningen. Hva koster for eksempel et tenkt større skipforlis? Hva er verdien av menneskeliv? Hva er verdien av mulig økt turisme . .? Når det gjelder det siste kan man ta operabygget i Oslo som et typisk eksempel der dette nok ble sterkt undervurdert i sin tid.

Min magefølelse sier at dette er et flott monumentalt prosjekt vi bør ta oss råd til. Håper jeg kan få dra gjennom med båten en gang . . .

NilsPils

NilsPils

Grønnskollingen skrev 36 minutter siden:

De utregningene jeg har sett har vist det stikk motsatte. 

Dette er et prosjekt der den utførte kost/nytte beregningen er solid negativ. Men her er det nok mange  faktorer som kan vurderes forskjellig. Du kan sikkert komme ut med svært varierende tall avhengig av hva du putter inn i beregningen. Hva koster for eksempel et tenkt større skipforlis? Hva er verdien av menneskeliv? Hva er verdien av mulig økt turisme . .? Når det gjelder det siste kan man ta operabygget i Oslo som et typisk eksempel der dette nok ble sterkt undervurdert i sin tid.

Min magefølelse sier at dette er et flott monumentalt prosjekt vi bør ta oss råd til. Hper jeg kan få dra gjennom med båten en gang . . .

• Create New...