dude
tobixen skrev for 4 timer siden:I dette tilfellet har kostnadene både for tunellen og for mye annet økt uten at de disponible inntektene har økt like mye - da må det omprioriteres. Det gjelder både privatøkomomi og offentlig økonomi.
Her skulle jeg kommentert mye Tobix. en fryd å lese dine saklige refleksjoner, (Mye av det er jeg enig i.) Som vi kunne laget stor debatt om. som ikke trengte å være fordummende i form av karakteristikker som at vi er kokko, eller i kaninhull eller at vi er paranoide. måtte både jesus og maria forby, og holde sine beskyttende hender over oss. . men for å holde oss til tunell.. og kostnader, se på dette.
Tunell til ca 5 mrd.. det er uforståelig, men det utgjør en tusendel, en promille (1/000) av kun den økte inntekten for landet i 22, 23 og 24.
Hovedpoenget er likevel at den er vedtatt av stortinget, og ved en avstemning i dag, på nytt, ville den blitt vedtatt på nytt om stortingsflertallet fikk bestemme. Det er treneringen av å iverksette vedtak jeg reagerer på. Ikke om der var reellt politisk spill. det hører nemlig demokrati og demokratisk prosesser til.