Jump to content

Tette sprukket eksosbend?

Laantu

Recommended Posts

Laantu skrev 37 minutter siden:

finnes det da en løsning for å tette det?

Forsøkte og forvarmet det i ese forsiktig støpejerns elektrodene sa bare poff.

Fikk et   tips av smeden og  forsøkte med 2mm rustfri plate et stykke fra sprekken punktsveiset  i hytt og pine

Tilslutt var hullet dekket med platebiter og fortsatte og punkt sveise  til en var rundt og sveiset så bitene sammen.

Trykkprøvde og la på litt sveis på tre steder tett.  fikk ikke reklamasjon.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Bare en tanke:

flensen ligner jo fælt på bendet jeg hadde på min 2H, bare minus eksostemperatursensoren du har der. Kan du klare deg uten eller med å flytte den, så skulle det ikke forundre meg om du kan bruke samme eksosbend fra en annen sabb. 

Du kan jo ta en titt og en telefon til de her Sabb | Topp - lyddemper | Sabb 2H | Frydenbø Industri (frydenbo-industri.no)  tenker på nr 80 og nr 74 på sprengskissen.
Dimensjoner og slikt har jeg ikke oversikt over, men kan være verdt en telefon å høre. Går det så har du nytt for en 3-4 båtlapper. 

Redigert av Taskeladden (see edit history)

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...