Laantu Startet 4.Oktober.2022 Del på Facebook Startet 4.Oktober.2022 Hei, har en gammel Saab M4.130 motor. Eksosbendet (bilde) har sprukket. Regner med dette er støpejern, og er vel da vanskelig å sveise. Hvis erstatningsdel ikke lar seg oppdrive, finnes det da en løsning for å tette det? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 4.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2022 Grunnen til at det har sprukket er trolig rust. Støpejern kan sveises. Hos deg er det trolig lite jern igjen. Det går altids an å sveise nytt bend, om bendet har gått ut som reservedel. Til Hulda har jeg sveiset to bend (V8'er) og jeg har sveiset nytt bend til aggregatet. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 4.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2022 Laantu skrev 37 minutter siden: finnes det da en løsning for å tette det? Forsøkte og forvarmet det i ese forsiktig støpejerns elektrodene sa bare poff. Fikk et tips av smeden og forsøkte med 2mm rustfri plate et stykke fra sprekken punktsveiset i hytt og pine Tilslutt var hullet dekket med platebiter og fortsatte og punkt sveise til en var rundt og sveiset så bitene sammen. Trykkprøvde og la på litt sveis på tre steder tett. fikk ikke reklamasjon. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
husky dane 85 Svart 4.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2022 Ta kontakt med Bolga Maritime.75751050 så får du svar på om dei har, Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 4.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2022 (redigert) Bare en tanke: flensen ligner jo fælt på bendet jeg hadde på min 2H, bare minus eksostemperatursensoren du har der. Kan du klare deg uten eller med å flytte den, så skulle det ikke forundre meg om du kan bruke samme eksosbend fra en annen sabb. Du kan jo ta en titt og en telefon til de her Sabb | Topp - lyddemper | Sabb 2H | Frydenbø Industri (frydenbo-industri.no) tenker på nr 80 og nr 74 på sprengskissen. Dimensjoner og slikt har jeg ikke oversikt over, men kan være verdt en telefon å høre. Går det så har du nytt for en 3-4 båtlapper. Redigert 4.Oktober.2022 av Taskeladden (see edit history) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
husky dane 85 Svart 4.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2022 Bolga Maritime overtok alle deler til SabbM fra Frydenbø/Sabb Sitér dette innlegget Link to post
Laantu Svart 5.Oktober.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2022 takk for gode svar. da skal jeg sjekke opp litt 😁 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.