Boywonder Startet 1.Desember.2005 Del på Facebook Startet 1.Desember.2005 Holder på å bygge en 16 fots Skjærgårdsjeep og har fått tak i en 75hk. motor til denne. Det jeg lurer på er om det er SÅ mye bedre med hyraulisk styring kontra teleflex at dette forsvarer at det er dobbelt så dyrt? Jeg vet hva jeg har lyst på og jeg vet hva jeg nok kommer til å gjøre, men jeg lurer nå litt allikevel... Har kun kjørt med teleflex tidligere, nemlig... Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
classic fiberglass Svart 1.Desember.2005 Del på Facebook Svart 1.Desember.2005 Det er som natt og dag, hydraulisk styring er sikrere og mye bedre, du slipper å tviholde i rattet det er verd prisforskjellen, men det behøver ikke være DOBBELT så dyrt! TA Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
Alvito Svart 1.Desember.2005 Del på Facebook Svart 1.Desember.2005 (redigert) Har du noen "bugdet "tips på hydraulisk styring da Clasic Fiberglas?? Redigert 1.Desember.2005 av Alvito (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
classic fiberglass Svart 1.Desember.2005 Del på Facebook Svart 1.Desember.2005 Hva med 3450.- hos Seatronic, passer for påhengsmotorer opp til 75 hk, Teleflex, Ultraflex og lignende har jeg erfart at kommer på godt og vel 2000.- med alt. skilnaden er en del men det er verd hver krone! TA Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
Alvito Svart 2.Desember.2005 Del på Facebook Svart 2.Desember.2005 Det var bra priset ja, skal sjekke det mere ut i morgen, takk for tipset. Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 2.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Desember.2005 Ja, det var jo en bra pris. Men jeg må ha en som fungerer på 90 også, da jeg så godt som helt sikkert kommer til å trimme motoren til neste år. Det er jo tross alt en nedtrimmet 90 hester.. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
baatsman Svart 2.Desember.2005 Del på Facebook Svart 2.Desember.2005 Jeg kjøpte sleipner styring, og er meget fornøyd. Kjøpte den sammen med ny motor, så prisen er jeg ikke helt sikker på. Men prisen skal være veldig konkurransedyktig. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Boywonder Svart 3.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Desember.2005 Jeg lurer på om det er sleipner jeg skal kjøpe, da jeg har hørt at disse er bra. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
classic fiberglass Svart 3.Desember.2005 Del på Facebook Svart 3.Desember.2005 (redigert) Jeg kjøpte ultraflex hydraulisk styring til "Miss Daisy",den er av "bullhorn" type og beregnet for motorer opp til 150 hk, den var dyr men den så solid ut så det ble den, hvis jeg velger å gå opp i motorstørrelse så slipper jeg å bytte styring, men jeg regner med at det som er på markedet er bra greier! TA Redigert 3.Desember.2005 av classic fiberglass (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
Boywonder Svart 3.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Desember.2005 Ok. Hvor mye måtte du gi for denne da? Det billigste jeg har funnet ligger på rundt 5000,- Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
classic fiberglass Svart 4.Desember.2005 Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 Den kom på rundt den summen ja... TA Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
Martin_ Svart 4.Desember.2005 Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 Hydraulisk styring er absolutt verdt pengene. Jeg byttet ut en teleflex styring mot en hydraulisk styring i en 24 fot Nidelv og forskjellen var imponerende! Mye bedre pesisjon og vesentlig lettere å dreie rattet... Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 4.Desember.2005 Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 var teleflex styringen din gammel da Martin? hvis den er i orden skal nemlig ikke den være serlig tyngre og dreie enn en hydraulisk styring. men mange andre fordeler med hydraulisk styring da... Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Avsluttet2 Svart 4.Desember.2005 Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 (redigert) Jeg tenkte å bytte når teleflex styringen sier takk for seg. Har tenkt at det er litt luksus å skifte ut en nesten ny styring. Men etter å ha lest innleggene her så tror jeg at jeg må revurdere dette. Noen synspunkt? Er det meningsløst å hive ut et halvt år gammelt opplegg og putte inn hydraulisk? Eller er det så mye bedre med hydraulisk styring at jeg bør ha det installert når våren kommer? Redigert 4.Desember.2005 av tj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 4.Desember.2005 Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 Meningsløst? Nei, absolutt ikke spør du meg! Vi hadde akkurat en tråd på dette her med alle de gode argumentene for hydraulisk styring. Du får vel noen kroner for den eksisterende styringa som jeg antar fremstår som nærmest ny. Ønsker du autopilot i framtida har du mye mer å velge mellom med hyd. styring. Mindre leamikk og lettere vedlikehold Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 4.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 Det jeg har hørt om hydraulisk styring, er det at man f.eks. kan slippe rattet, også kjører båten fremdeles i den retningen du slapp det i. Det er jo unektelig en fordel, om du kjører rett frem og må slippe rattet litt... Litt kjipt å plutselig skjære rett babord.. Men det at teleflexen må være gammel for at den skal være treg, tror jeg nok ikke stemmer, for alle teleflexer jeg har prøvd, har vært trege når de er på en motor over 50 hester.. Nye som gamle.. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Birchwood 320 Svart 4.Desember.2005 Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 Det jeg har hørt om hydraulisk styring, er det at man f.eks. kan slippe rattet, også kjører båten fremdeles i den retningen du slapp det i. Det er jo unektelig en fordel, om du kjører rett frem og må slippe rattet litt... Litt kjipt å plutselig skjære rett babord.. Men det at teleflexen må være gammel for at den skal være treg, tror jeg nok ikke stemmer, for alle teleflexer jeg har prøvd, har vært trege når de er på en motor over 50 hester.. Nye som gamle.. Dette er min erfaring også. MEn bare brøv en dag det er skikkeligt kandt og all smoringen i kabel og snekke er seigt og treg. Det er da det ikke er kjekt lengre. Lukk dine øyne for prisen og kjøp hyd styring. Det er verdt det uansett synes eg. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Daffy Svart 4.Desember.2005 Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 Dette er min erfaring også. MEn bare brøv en dag det er skikkeligt kandt og all smoringen i kabel og snekke er seigt og treg. Det er da det ikke er kjekt lengre. Lukk dine øyne for prisen og kjøp hyd styring. Det er verdt det uansett synes eg. Enig har ikke tenkt over det med kulde da. Vi bruker ikke båt på vinteren så det merker vi ikke så mye til. Jeg har kjørt båt med både 90 og 115 hk med teleflex styring. De var ikke spesielt tyngre de. Den ene var faktisk lettere på rattet en min med hydraulikk. Men ja du kan slippe rattet og båten holder kursen med hydraulikkstyring. og DET er en stor fordel. Til TJ: Bytt så fort du har mulighet. Båten blir mer komfortabel og får høyere verdi. den "gamle" styringen er du forsiktig når du tar ut så får du solgt den som andre her har nevnt Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Dalton Svart 4.Desember.2005 Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 (redigert) Martin_ Hydraulisk styring er absolutt verdt pengene. Jeg byttet ut en teleflex styring mot en hydraulisk styring i en 24 fot Nidelv og forskjellen var imponerende! Mye bedre pesisjon og vesentlig lettere å dreie rattet... Hvilken type og hva måtte du gi for styringen? Skal kjøpe hydraulisk styring til min 24 fot tresnekke, men vet ikke helt hvor kraftig styring jeg trenger. Redigert 4.Desember.2005 av Dalton (see edit history) Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Boywonder Svart 4.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 Må bare si takk for alle de bra svarene. Nå får jeg bare løpe avgårde og kjøpe meg en teleflex!! Hehe! Nei, det er nok hydraulisk det må bli! Takk igjen! Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.