Swingswong Startet 5.Oktober.2022 Del på Facebook Startet 5.Oktober.2022 For 1 1/2 år siden byttet jeg frostvæske på motoren. Kjørte da også systemrens i forkant. Nå er frostvæsken ikke lengre blå, men heller brunaktig. Ser værre ut enn den jeg byttet for 1 1/2 år siden. Hva kan være grunnen til det? Det er 2 års intervall på bytte, men hadde ikke forventet at den skulle se slik ut. Kan det være at jeg bør bruke et annet merke/type? Brukte den blå til Biltema, blandet 50/50 med batterivann. Motor er en Mercruiser QSD 350. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2022 Merkelig! Jeg har brukt Biltema sin blå i mange år uten å oppleve nok slik. Og jeg bytter langt skjeldnere... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lars H. Svart 5.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2022 Da det ble brukt systemrens, ble systemet grundig gjennomskylt med rent vann før påfylling av ny frostvæske? Dersom ikke, kan det kanskje være grums etter denne rensingen som gir missfarging? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Code0 Svart 5.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2022 @Swingswong jeg opplever det samme. men bekymrer meg ikke. Jeg tar en liten vannprøve og legger i fryseren, den er slush i -18°C så da fungerer den som frostvæske. om den har alle sine andre gode egenskaper får jeg ikke sjekket. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 5.Oktober.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2022 Har ikke noen problem med varmgang. Det ble skyllet godt når jeg byttet sist. Da får det bli masse skylling og ny blå frostvæske. Tror jeg hopper over systemrens. Sitér dette innlegget Link to post
Pedaltom Svart 5.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2022 Interessant å høre rapport om fargen neste år! Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 5.Oktober.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2022 Nå har den fått ny blå frostvæske. Hørtes veldig fornøyd ut. Her er den jeg tappet ut. Kan være at jeg ikke koblet ut varmtvannstanken å spylte gjennom den sløyfen, men det har jeg gjort nå. Slik så den ut. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 8.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2022 Det der så mer ut som systemrens enn blå frostvæske. Merkelig. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Swingswong Svart 8.Oktober.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2022 Det synes jeg også. Smaker frostvæske når jeg blåser i slangene for å få ut mest mulig. Nå har jeg blåst og skylt gjennom vvb to ganger og skylt gjennom motor to ganger. Den har også gått 10min på tomgang med vann to ganger før jeg fylte på ny frostvæske. Er det samme farge til neste år skal jeg sjekke septikslangene 😂 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.