Jump to content

Kvalitet på frostvæske

Swingswong

Recommended Posts

For 1 1/2 år siden byttet jeg frostvæske på motoren. Kjørte da også systemrens i forkant. Nå er frostvæsken ikke lengre blå, men heller brunaktig. Ser værre ut enn den jeg byttet for 1 1/2 år siden. 
Hva kan være grunnen til det?

Det er 2 års intervall på bytte, men hadde ikke forventet at den skulle se slik ut. Kan det være at jeg bør bruke et annet merke/type?

Brukte den blå til Biltema, blandet 50/50 med batterivann. 
Motor er en Mercruiser QSD 350. 

Da det ble brukt systemrens, ble systemet grundig gjennomskylt med rent vann før påfylling av ny frostvæske? Dersom ikke, kan det kanskje være grums etter denne rensingen som gir missfarging?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Det synes jeg også. Smaker frostvæske når jeg blåser i slangene for å få ut mest mulig. Nå har jeg blåst og skylt gjennom vvb to ganger og skylt gjennom motor to ganger.  Den har også gått 10min på tomgang med vann to ganger før jeg fylte på ny frostvæske. 
Er det samme farge til neste år skal jeg sjekke septikslangene 😂

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...