Jump to content

Edit History

Eika

Eika

Geo von Krogh skrev for 9 timer siden:

Vet ikke helt det med resin og duk. Den delen av masten skal kunne bøyes en hel del ved trimming av masten.

Okey, da lærte jeg noe nytt idag også. Aldri hatt og skal aldri ha seilbåt. Men bøyer man den fremover/bakover eller sidelengs også ?  Hvis man tenker litt under støpinga og bruker litt forskjellige matter, så bygger man svært fleksible greier, har du prøvd en fiskestang som er produsert de siste 50årene ? Hvis ikke, reis til villmarksbutikken i Larvik, spør etter Arne. Forklar greia også spør du om å kjenne på en midflex og tipflex fluestang i klasse 3-4, samme stanga, veier like mye på grammet, men føles som 2 helt forskjellige stenger. Selv er jeg mer glad i treige fullflex glassfiber stenger, enn nymotens super raske og aggresive carbonstenger. Arne lar deg sikkert kjenne på 10-15 forskjellige stenger, sånn at du faktisk skjønner hvor rått kompositt er, når det havner i hendene til de rette folka 

Hvis det er en båt til 100k og du får 100k av forsikringa, så ville jeg brukt 10-20-30k hos noen som virkelig kan kompositt, så brukt 70-80-90k på noe annet utstyr til båten som du har drømt om lenge 

Eika

Eika

Geo von Krogh skrev for 9 timer siden:

Vet ikke helt det med resin og duk. Den delen av masten skal kunne bøyes en hel del ved trimming av masten.

Okey, da lærte jeg noe nytt idag også. Aldri hatt og skal aldri ha seilbåt. Men bøyer man den fremover/bakover eller sidelengs også ?  Hvis man tenker litt under støpinga og bruker litt forskjellige matter, så bygger man svært fleksible greier, har du prøvd en fiskestang som er produsert de siste 50årene ? Hvis ikke, reis til villmarksbutikken i Larvik, spør etter Arne. Forklar greia også spør du om å kjenne på en midflex og tipflex fluestang i klasse 3-4, samme stanga, veier like mye på grammet, men føles som 2 helt forskjellige stenger. Selv er jeg mer glad i treige fullflex glassfiber stenger, enn nymotens super raske og responsive carbonstenger

Hvis det er en båt til 100k og du får 100k av forsikringa, så ville jeg brukt 10-20k hos noen som virkelig kan kompositt, så brukt 80-90k på noe annet utstyr til båten som du har drømt om lenge 

Eika

Eika

Geo von Krogh skrev for 8 timer siden:

Okey, da lærte jeg noe nytt idag også. Aldri hatt og skal aldri ha seilbåt. Men bøyer man den fremover/bakover eller sidelengs også ?  Hvis man tenker litt under støpinga og bruker litt forskjellige matter, så bygger man svært fleksible greier, har du prøvd en fiskestang som er produsert de siste 50årene ? Hvis ikke, gå i en sportsbutikk også spør du om å kjenne på en midflex og tipflex fluestang i klasse 3-4, samme stanga, veier like mye på grammet, men føles som 2 helt forskjellige stenger 

Hvis det er en båt til 100k og du får 100k av forsikringa, så ville jeg brukt 10-15k hos noen som virkelig kan kompositt, så brukt 80-85k på noe annet utstyr til båten som du har drømt om lenge 

• Create New...