Jump to content

Edit History

Hulda

Hulda

Geo von Krogh skrev for 21 timer siden:

Nei, jeg er ikke veldig ivrig på å ha en fix og mekk løsning på masten. Ikke det at båten seiler så mye regatta og seilføringen må være 100%, men er ute i mye vind til tider. 
Har et skrekkbilde av at masten ryker og skader de i cockpiten. 

De fleste master over 15 meter har en skjøt eller to. Akkurat det er et ikke-problem. Og er det 30e, så skal den etter boka ha masthead rigg. Da er vel trimmemulighetene ved bøying av masten nokså redusert.

Hulda

Hulda

Nei, jeg er ikke veldig ivrig på å ha en fix og mekk løsning på masten. Ikke det at båten seiler så mye regatta og seilføringen må være 100%, men er ute i mye vind til tider. 

De fleste master over 15 meter har en skjøt eller to. Akkurat det er et ikke-problem. Og er det 30e, så skal den etter boka ha masthead rigg. Da er vel trimmemulighetene ved bøying av nokså redusert.i

Hulda

Hulda

De fleste master over 15 meter har en skjøt eller to. Akkurat det er et ikke-problem.

• Create New...