Jump to content

Rekkverk monterte stangholdere roterer / bøyer seg

BrosmeHunter

Recommended Posts

Jeg har montert disse stangholderene.

Problem:

Når det kommer vekt på så forskyver festet seg og stangen er på vei ut i sjøen.

(kan kompensere på dette med å tilte opp selve stangholder , men ønsker ha alt beint)

Båt: Scand 550. 

Ide på løsning:

tanken min er å frese ut så mye jeg tørr av godset på hver brakett i lik diameter / tykkelse på rekkverket så beslaget følger profilen mye tettere, så det blir litt mindre «space» mellom hver av brakettene og sette på noen skiver på begge sider av bolten. 

Alt er råd og vink settes pris på :)

72F13A82-1637-4DA1-B2C0-42AB0F2EAEAC.jpeg

931BB406-D424-412C-A2DF-0746E3992BA4.jpeg

49346B24-E647-47A7-82E0-D5B6FE145687.jpeg

BrosmeHunter skrev for 1 time siden:

Takk for tips. De var mistenkelig billige.

Om du her sikter til prisen hos skittfiske.no for Rapala Normark De Luxe som er kr 499,- er det billig ja, men ikke noe mistenkelig med det. De kjører en kampanje på disse holderne.

Kjøper du 2 eller flere, har du gratis frakt også.

Denne stangholderen fra Scotty skal også være svært bra, men mener å huske at rekkemontasjen er ekstrautstyr. 

https://www.westsystem.no/p/21335/scotty-240-striker-rod-holder-w241

Jeg har Rapala Normark og har ikke prøvd denne fra Scotty, men jeg har 16 år gamle Scotty elektriske dyprigger og kjenner folk som har mer enn 20 år gamle Scotty dyprigger. Kvaliteten på alt fra Scotty er topp. 

Jeg har Scotty 400 Orca rund baut når jeg dorger (to bak som går rett bakover, forbi motoren, og to foran som går rett ut til hver side, på forskjellige dybder, så jeg har best mulig sjanse for å finne makrellen). Ikke noe problem for den å takle makrell på alle de åtte krokene.

51pBJ6VNiqL._AC_SL1000_.jpg

Veldig grei måte å låse dem på, og så røske dem opp med et raskt grep når det biter på. Mine er montert på flat rekke, men det fins også rekkverksbrakett:

SCOTTY 242 RAIL MOUNTING ADAPTER

Redigert av Mastiff (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...