Jump to content

Edit History

Lazyjack

Lazyjack

dieselfan skrev for 21 timer siden:

Den er typisk ikke nyere enn 2001, for da gikk den ut av produksjon.

Grunnen til at det ikke går bra ett år og ikke det neste kan være, som i dette eksempelet, TS har får nye slanger med et annet spenn, og generelt så er det noen cm mellom suksess og fadese, for kort innføring så får du ikke ut alt, for langt inn så suger den seg fast eller begynner å stige opp igjen...  og da suger den luft. På en dag hvor ting går på tverke så er det ikke noe problem 

Jeg mistenker at den tynneste slangen som følger med sugeren bare såvidt når gjennom den vannrette enden av peilerøret. Dermed blir det lite å hente under det nivået. 

Nå har det dukket opp et alternativ som jeg vurderer å se nærmere på. På babord side av blokka, rett bak dynamo, sitter det en liten plugg i et hull som kan være til en alternativ peilepinneplassering. Pluggen er som en frostplugg men mindre. Det ryktes at noen har fjernet denne pluggen og da kan sugeslange tres ned der og rett ned i bunnpanna. Det er nr. 12 på deletegningen. 

Screenshot_20221008_175510_com.microsoft.office.outlook.jpg

IMG_20221008_122947.jpg

Lazyjack

Lazyjack

dieselfan skrev for 21 timer siden:

Grunnen til at det ikke går bra ett år og ikke det neste kan være, som i dette eksempelet, TS har får nye slanger med et annet spenn, og generelt så er det noen cm mellom suksess og fadese, for kort innføring så får du ikke ut alt, for langt inn så suger den seg fast eller begynner å stige opp igjen...  og da suger den luft. På en dag hvor ting går på tverke så er det ikke noe problem 

Jeg mistenker at den tynneste slangen som følger med sugeren bare såvidt når gjennom den vannrette enden av peilerøret. Dermed blir det lite å hente under det nivået. 

Nå har det dukket opp et alternativ som jeg vurderer å se nærmere på. På babord side av blokka, rett bak dynamo, sitter det en liten plugg i et hull som kan være til en alternativ peilepinneplassering. Det ryktes at noen har fjernet denne pluggen og da kan sugeslange tres ned der og rett ned i bunnpanna. Det er nr. 12 på deletegningen. 

IMG_20221008_122947.jpg

Lazyjack

Lazyjack

dieselfan skrev for 20 timer siden:

Nå har det dukket opp et alternativ som jeg vurderer å se nærmere på. På babord side av blokka, rett bak dynamo, sitter det en liten plugg i et hull som kan være til en alternativ peilepinneplassering. Det ryktes at noen har fjernet denne pluggen og da kan slange tres ned der og rett ned i bunnpanna. Det er nr. 12 på deletegningen. 

IMG_20221008_122947.jpg

• Create New...