Jump to content

Edit History

GeirFrode

GeirFrode

Lazyjack skrev On 8.10.2022 at 21.58:

Jeg trodde kanskje det kunne være til peilepinne når samme blokka brukes f.eks. i lastebil, buss, anleggsmaskin eller annet.
Jeg tror jeg det er undersiden av hullet man ser på bildet og som jeg har ringet inn med rødt. Burde uansett egne seg godt for å få ut mer olje.

Volvo_kad42_underside med markering av hull.jpg

Jeg tror det kan være der hullet der, ja. Jeg har tatt et bilde fra utsiden av motoren, der veivhusfilteret sitter på min KAMD 300. Ikke så veldig lett å tyde, men det kan se riktig ut. Jeg har forsøkt å dra litt i slangen som går ned i blokka på undersiden av plastboksen, og det virker ikke som om den sitter så veldig godt. Men jeg har ikke dratt den helt ut. Det kommer jeg til å prøve ved neste oljeskift som nok ikke blir før ferien neste år. Har akkurat skiftet det lille jeg fikk ut nå, og derfor bytter jeg olje 2 ganger i sesongen.

DSC_0169.JPG

GeirFrode

GeirFrode

Lazyjack skrev On 8.10.2022 at 21.58:

Jeg trodde kanskje det kunne være til peilepinne når samme blokka brukes f.eks. i lastebil, buss, anleggsmaskin eller annet.
Jeg tror jeg det er undersiden av hullet man ser på bildet og som jeg har ringet inn med rødt. Burde uansett egne seg godt for å få ut mer olje.

Volvo_kad42_underside med markering av hull.jpg

Jeg tror det kan være der hullet der, ja. Jeg har tatt et bilde fra utsiden av motoren, der veivhusfilteret sitter på min KAMD 300. Ikke så veldig lett å tyde, men det kan se riktig ut.

DSC_0169.JPG

• Create New...