Jump to content

Overhaling av kjølevannspumpe Volvo penta md11

Myra sjark

Recommended Posts

Hei 

Holder på med overhaling av ei dobbel kjølevannspumpe til md11.   Har fått tak i det meste, men mangler ein simmering som sitter i pumpehuset på sjøvannsiden. Simmeringen er dobbel, tetter begge veier. Eg har ikkje sett slik type simmering før, er det noen som veit hvor det går an å få tak i? 

Det er ikke en dobbel simmerring, det er sansynligvis 2 stk som står hver sin vei. Du får de på f.eks e.lund om du er i bergen. husk å be om rustfri fjær. koster deg en hundrings for 2 stk med fjær, på volvo er det vel 4 dobbel pris for samme vare. 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Taskeladden skrev for 1 time siden:

Det er ikke en dobbel simmerring, det er sansynligvis 2 stk som står hver sin vei. Du får de på f.eks e.lund om du er i bergen. husk å be om rustfri fjær. koster deg en hundrings for 2 stk med fjær, på volvo er det vel 4 dobbel pris for samme vare. 

Det stemmer at det er 2 som står mot hverandre mellom olje og ferskvannsiden (kjøpte disse i dag hos E. Lund) men den som står mellom ferskvann og sjøvannsiden er dobbel. Kan selvfølgelig bruke 2 som du seier,men pga byggemål må de da være smalere en de 2 andre

ah, ok, da er jeg med, leste ikke godt nok, så gikk ut i fra du hadde en ren sjøvannskjølt motor, men ser nå du skriver det er dobbel pumpe. Om ikke lund kan hjelpe deg så er hydroscand på midttun en mulighet. ellers må du vel på nett. Har ikke erfaring med dobbel pumpe selv desverre. 

Redigert av Taskeladden (see edit history)

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Taskeladden skrev for 7 timer siden:

ah, ok, da er jeg med, leste ikke godt nok, så gikk ut i fra du hadde en ren sjøvannskjølt motor, men ser nå du skriver det er dobbel pumpe. Om ikke lund kan hjelpe deg så er hydroscand på midttun en mulighet. ellers må du vel på nett. Har ikke erfaring med dobbel pumpe selv desverre. 

Første gang jeg er bort i denne typen pumpe selv. Har sjekket litt rundt på nettet uten å finne noe. takk for tipset med hydroscand, får ringe litt på mandag 

dieselfan skrev for 5 timer siden:

Kan anbefale dette firmaet; Mits Hydraulikk ANS 33 33 32 50.

I tillegg til å være meget dyktige på tetninger, O-ringer ++ så er det dyktige båtfolk, med stort lager.  

Takker for tipset. Får ta ein ringe runde på mandag. 

Har nå funnet ut at disse tettnigene kalles for duo

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...