Jump to content

Hvordan rengjøre antiskli dekk før en kan male det.

Okkaby

Recommended Posts

Må friske opp/male alt over fenderlist på båten før neste sesong.

Men dollbord å overflater på fordekket, er jo støpt med sådan antiskli nupper.

Hvordan får en enkelt dette rent nok til at ny maling hefter godt på dette?

Er jo enkelt å gå over alt med pussemaskin, men den tar jo kun det på toppen å ikke den som er nederst.

Skal jeg først igang med dette, så må det bli, så maling holder mer enn en sommersesong.

Så hva er enkleste måten å få til dette på?

Å hva best av rulle eller kost for å påfører maling her?

Vet det beste hadde vært å blåse alt rent, å sprøyte male alt. Men da blir det en jobb som må settes bort, å fort kommer på mer enn nye motor kostet, da det vil innebære kranbil, til verksted som har stor hall i tillegg til en stort antal timer å utstyr som skal betales for. Så blir å gjøre det på en enkel men  ok måte sjøl.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Okkaby skrev for 23 timer siden:

Fine. Da har jo nu litt å gå etter. Maling er ikke just min store hobby, å noe jeg helst lar andre gjøre hehe

Men blir alt for dyrt å la proffe ta dette. Er jo ikke en båt til millioner.

Hvis det er båten på avataren, så snakker man fort om 100 bare i arbeid 

En 75foter koster 1-1.5mill, hvis man skal ha awlgrip og showfinish. Bare under fenderlista 

Lakkering av båt hos proffer er dyyyyyrt, sjeldent det blir holdbart også, har jeg sett 

Grønngylt skrev 5 minutter siden:

Hvis det er båten på avataren, så snakker man fort om 100 bare i arbeid 

En 75foter koster 1-1.5mill, hvis man skal ha awlgrip og showfinish. Bare under fenderlista 

Lakkering av båt hos proffer er dyyyyyrt, sjeldent det blir holdbart også, har jeg sett 

Jepp. Er derfor jeg tenker å ta det sjøl, selv om jeg hater alt som har med maling å gjøre.

Men håper jo ennå de skal ringe fra Hamar en fredags kveld. Da blir det lite maling på meg hehe

PS: Ja er båt i avatar. Var jo egentlig rene galskapen å montere fabrikks ny motor i denne. Så trenger ikke strekke denne strikken ennå lengre med proff maling av båten hehe

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...