Jump to content

Fjerne seige fender rester på vindu, uten å skade pakning etc.

leopard

Recommended Posts

Hei 

Jeg har ett vindu i skroget. Vi har en fender stepp som pleier å henge foran vinduet når vi ligger I havn. 

Denne fenderen har fått litt juling av sola og har lagt igjen seige rester på ruta som sitter godt. Hva anbefaler dere å bruke for å fjerne dette og som samtidig ikke gjør skade på rute og pakning, Kan Label off fungere.

Screenshot_20221013-163757_Gallery.jpg.c98a7aa8257fc26839ffc1bc7a30630f.jpg

Redigert av leopard (see edit history)

Biltema sin label-off vil jeg tro gjør jobben. Brukte den på noe pakningsstoff på rutene mine som var umulig å få av med aceton, rødsprit, whitespirit, bremserens og rå makt. Litt label-off så rant det av, selvsagt det siste jeg prøvde :=)

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

leopard skrev 10 minutter siden:

Ok takk for svar, Label off er da  ikke skadelig for pakning på vinduet ?

Det skal jeg ikke uttale meg om, det står nok på boksen hva som er ok og ikke. Har ikke hatt problemer med det personlig.

Sprayer du på en fille og bruker den til å tørke av med så går det sikkert fint :)

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Taskeladden skrev for 10 timer siden:

Litt label-off så rant det av, selvsagt det siste jeg prøvde :=)

Ja, det som virker er gjerne det siste man prøver:wink:. Jeg har også gode erfaringer med Label Off, bra stoff. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
leopard skrev On 13.10.2022 at 19.29:

Jeg har ett vindu i skroget. Vi har en fender stepp som pleier å henge foran vinduet når vi ligger I havn. 

Jeg synes det virker litt rart å henge fenderen slik at den presser på det som vel må være svakeste punktet på siden av båten, nemlig vinduet.

Hadde jeg hatt valget om hvor båten min skal få seg en trøkk så tror jeg nok jeg ville unngått akkurat vinduene.

En gang hadde det kommet en altfor stor båt i nabobåsen og denne hadde fender ute. fenderen var veldig hard og hang akkurat så tuppen (som ikke akkurat er særlig myk) pekte rett mot lanterna mi. Det gikk heldigvis bra, men hadde jo vært mye bedre å droppe fendere så begge båtene går skånsomt mot metallet på utriggeren (evt gummilist mot treskrog) enn å ha en fender som trøkker til å på svakeste punkt langt over utriggeren.

19 fot skrev for 4 timer siden:

Jeg synes det virker litt rart å henge fenderen slik at den presser på det som vel må være svakeste punktet på siden av båten, nemlig vinduet.

Hadde jeg hatt valget om hvor båten min skal få seg en trøkk så tror jeg nok jeg ville unngått akkurat vinduene.

En gang hadde det kommet en altfor stor båt i nabobåsen og denne hadde fender ute. fenderen var veldig hard og hang akkurat så tuppen (som ikke akkurat er særlig myk) pekte rett mot lanterna mi. Det gikk heldigvis bra, men hadde jo vært mye bedre å droppe fendere så begge båtene går skånsomt mot metallet på utriggeren (evt gummilist mot treskrog) enn å ha en fender som trøkker til å på svakeste punkt langt over utriggeren.

Hei 

Det er kun en fenderstepp som henger slik. Og den henger ikke nede når vi ligger inntil en annen båt eller en høy brygge, da har den ingen hensikt.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...