Taskeladden
Ser at rent praktisk er det kjekt med den slangen, spesielt om det er fare for at det går tett. Man har en tanke bedre kontroll på sakene.
Min antihevert er i messing eller bronse, og har ikke uttak for slik slange. Den er original fra 1979 og jeg har aldri plukket på den da det til nå ikke har vært nødvendig. Vil tro det er en original VP.
Regner med det er noe leamikk på innsiden som gjør at den fungerer som den skal. Jeg ser at den har brutt vannet og gjør jobben sin, siden jeg har gjennomsiktige kjøleslanger. Kan ta ett bilde av den i morgen om det er interresant.
Blir nok litt baluba og mørke tanker den dagen den slutter å virke, men har minst en tur i motorrom hver gang jeg er utpå så enn så lenge får den stå i fred. Ellers har jeg grovfilter som tar det værste, men selvsagt er det alltid en sjangs for at noe rusk skal finne veien til feil plass..
Ser også uttaket på ts sin ventil, kanskje han kan fortelle oss om dette er åpent/plugget? nå ble jeg litt nysgjerrig selv. Kan uttaket være ett inntak for luft? Ventilen må jo slippe inn luft fra ett sted når vannstrømmen skal brytes. Har ikke tidligere sett antiheverter som slipper ut vann under gange, så den var ny for meg. Siste yanmar jeg var borti var en eldre 3gm og den hadde slange, men der kom det ikke vann ut. Fungerte ellers som den skulle.
Kan slange/ikke slange ha noe å gjøre med i hvilken høyde over vannet antiheverten er montert? Eller om motor er montert over/under vannlinjen ? (bare en tanke som luftes)
Eller er det rett og slett bare ett nyere design?
Dette må vi jo klare å finne ut av :)