Taskeladden
Enig med @Okkaby
Bud motatt kan være på 200k, betyr ikke at de har tenkt å akseptere det, eller at det faktisk er mottatt noe bud.
Kan være en hvit løgn,for å legge press på de på vippepunktet.
oljelekasje er tydelig på skilt med motorkode. også under reimhjul på veiv ligger det olje, her lukter det svett simmerring lang vei. En gammal 5 liters dunk med en slange i vitner om enkleste løsning på ukompliserte problemer.
Ville ikke betalt for en gammal 2003 fra -92 med 4500timer, den skal være nesten gratis; om den ikke har ekstremt bra dokumentasjon på vedlikehold.
2003 med 120 drev hadde i tidligere tider problemer med at splines på aksling fra drev-demperplate røk til. volvo hadde noe problemer med dette som ble rettet i senere tider. Umulig å se før enten det går til helvete eller du demonterer og sjekker om de berørte delene er byttet ut med oppgraderte. Muligens ok her siden motor har pushet 4500 timer, men man vet aldri før man har sjekket.
Ryker motoren er du fort fri for 100k for en ny en med drev, så kommer installasjon i tillegg.
Ny belg på verksted er 25-30k
Gamle seil, der ryker det fint 50-100k, hvordan er resten av riggen da? 10 år uten vedlikehold og hard regattaseiling hver tirsdag, sikkert noe som må byttes, om ikke nå, så snart.
Båten ser plastikk aktig ut i interiøret, og det må man like å bo i. Bor i båt selv, og den der ser ikke fristende ut og våkne i hver dag. Man må ha det litt koselig. Mye kan man selvsagt forandre på, men det koster jobb og penger.
min tanke går til at det lettere dannes kondens og kan nok være rimelig køddete å få isolert skikkelig. Koster det også. 500kr kvadraten om du handler maritim sin isolasjon.
Småtingene koster ofte mer summa-sumarum enn de kraftigste innkjøpene.
Kan nok fint ligge til en 2-300k og finne noe som har mer av det du tenker på av utstyr fra før, så sparer du deg masse jobb og kødding.
Eller gå litt ned i fot, så ligger det plenty båter med mer utstyr og bedre annonse på finn.
Bor selv i en 28 fots båt på 2 året, før det 1 år i en 21 foter. begge har jeg pusset opp selv mens jeg har bodd i de, det anbefaler jeg ikke.
Ser også du er veldig opptatt av at ting ikke skal være styrete. Det kan du glemme om du skal bo i en gammal båt. Alltid noe å styre med, alltid noe som koster kroner, alltid noe som må fikses. Om ikke i dag, så garantert i morgen.
My 2 cent, jeg er ingen takstmann.