ydalir Startet 16.Oktober.2022 Del på Facebook Startet 16.Oktober.2022 (redigert) Vi planlegger å seile norskekysten over noen sesonger, med start sommeren 2023. Ser for meg å komme til Trøndelag, eller opp mot Brønnøysund, for så å legge igjen båten over vinteren. Enten på land er på vann. Jeg ser etter en trygg beskyttet havn, gjerne en marina med mulighet for ettersyn og vedlikehold. Seilbåt 37 fot Noen som har noen tips? Redigert 16.Oktober.2022 av ydalir (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rune Braadland Svart 17.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2022 (redigert) Tenker på det samme noen år frem i tid. Vet det går an på Skattøra Marina i Tromsø bl.a. Må vel være andre marinaer lenger sør som kan tilby vinterlagring på land selv om man ikke har båtplass der. Redigert 17.Oktober.2022 av Rune Braadland (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 22.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2022 Du kan kontakte Sjøbadet Småbåthavn i Levanger. Vi har felles oppsett i oktober og felles utsett i slutten av april. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Zach Svart 24.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2022 Sandnessjørn Båtforening Katamaranen ved gjestebrygga har vinterplass 2022/23. Meget lun/god havn. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 24.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2022 Bodø havn benyttes en del av spesielt uenlandske seilere til overvintring for båten. Her er det tilgang på strøm etc. Inne i indre havn (nedenfor Thon) ligger båtene veldig trygt og skjermet, og det er kameraovervåkning av området. Havnevesenet har også høy grad av tilstedeværelse og er vel stort sett innom bryggene daglig. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 24.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2022 Vært lettere å komme med tips hvis du hadde begrenset strekningen noe mer. Er jo en del muligheter på angitt strekning og til sommeren får du antakelig en haug med muligheter. Her i Trondheimsfjorden kan Stadsbygd Båtsenter være innafor. Du nevner vel noe om vedlikehold også, så lykke til.... Sitér dette innlegget Link to post
ydalir Svart 25.Oktober.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Oktober.2022 Takk for mange gode tips.. vi skal gå med familien med små barn fra Bergen, og vi ønsker ikke å stresse. Planen er å gå så langt nord vi kommer på fire uker. Så tar jeg båten vider alene til avtalt plass for opplag, så akkurat hvor er ikke så viktig. Trygg og god plass med mulighet for ettersyn er det som betyr mest Sitér dette innlegget Link to post
trixie2 Svart 26.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2022 Jeg ville også sjekket rutenettet til f.eks "Norwegian", sammenfaller dette med havna du velger blir prisen på reise gjerne lavere. Ikke at du må reise med Norwegian, men de lager ett prispress på billetter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.