Jump to content

Edit History

Gerhard

Gerhard

Jeg har en septikpumpe med kvern for tømming av septiktank. Min er en Seaflo SFMP1-120-01, men spørsmålet er generelt for andre modeller også.

Vi har vel alle opplevd at de ikke klarer å pumpe ut og kanskje spesielt når de startes, for da står de og pumper luft. Ved å kjøre de andre veien så vil den pumpe vann fra utsiden, fylle pumpen med vann og hvis det har tettet seg, skyve proppen tilbake til tanken.

Jeg har fått i gang tømmingen på denne måten flere ganger.

20221016_170945.jpg.d3d9c7218c6694e25e966b15527e1871.jpg

Så spørsmålet er altså: Tåler de å kjøres andre veien?

(Min erfaring er at det har gått bra foreløpig......)

Hvis dette er helt ufarlig så kan man også bruke denne muligheten til å fylle tanken med saltvann for å skylle den.

P.S: 20 år siden jeg registrerte meg på Baatplassen i dag!

Gerhard

Gerhard

Jeg har en septikpumpe med kvern for tømming av septiktank. Min er en Seaflo SFMP1-120-01, men spørsmålet er generelt for andre modeller også.

Vi har vel alle opplevd at de ikke klarer å pumpe ut og kanskje spesielt når de startes, for da står de og pumper luft. Ved å kjøre de andre veien så vil den pumpe vann fra utsiden, fylle pumpen med vann og hvis det har tettet seg, skyve proppen tilbake til tanken.

Jeg har fått i gang tømmingen på denne måten flere ganger.

20221016_170945.jpg.d3d9c7218c6694e25e966b15527e1871.jpg

Så spørsmålet er altså: Tåler de å kjøres andre veien?

(Min erfaring er at det har gått bra foreløpig......)

Hvis dette er helt ufarlig så kan man også bruke denne muligheten til å fylle tanken med saltvann for å skylle den.

• Create New...