Jump to content

Så var 2022 sesongen over for Trudelutt

Lars H.

Recommended Posts

Ja ja, - så er det tid for vinterdepresjon igjen. Igår ble Trudelutt løftet på land. Nå er det bare å få vinterkonservert henne, pakket henne inn og betalt vinteropplaget.

Men jeg skal ikke klage på årets sesong, 111 overnattingsdøgn, hvorav 104 på sammenhengende ferie på den svenske vestkysten.

spyling.jpg.7b0486a028795b1bbd7faad3f3a0bdef.jpg

Her er det høytrykkspyling på gang, men det var ikke mye å fjerne, jeg tror jeg dropper stoffingen til våren.

truck.jpg.3ae7b7965a72446a2995f378fad95181.jpg

Så var det den nifste turen dinglende i stroppene, men det gikk som det har gjort siden 1987, -  helt fint.

pa_plass.jpg.9355cc1dd3d5e3ab34d03aac85297a1c.jpg

Og der var hun på plass.

ror.jpg.cba6ad9f8ca039e480eaf007684f6735.jpg

Rur'n under roret var omtrent det eneste av rur på hele båten, kanskje 10 - 20 rur under kjølen også.

flaps.jpg.6f38ad31fde5d40546450274df0e968b.jpg

Propellen (stoffet) helt uten rur! De nye flapsene (aluminium) ble grunnet med etch primer før noen lag med 2-komp epoxy før stoffing i våres. Resultatet er jeg godt fornøyd med.

tallyweb.jpg.52279e90db2b5817882ca4779bdd3b65.jpg

Greit med godt strømopplegg. Prisen følger dagens pris. Jeg kan slå av og på strøm fra PC/mobil hjemmefra.

faktura.jpg.76c3168e8093e4eb6e25544f6d341976.jpg

Og sannelig, jeg trengte ikke å vente lenge på fakturaen for opptak og opplag, den kom idag med 14 dagers betalingsfrist, greit å være "fattig" pensjonist!

:easter:

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Da slår nok LM 605 oss ned i støvlene, spesielt ang. utseilt distanse. På ferie ligger vi lenge på hvert sted, gjerne opp mot en uke. Dermed ble det ikke mer enn 354Nm iår. De første årene vi hadde båten, for godt over 30 år siden gikk vi mye lenger, selv om vi da var i jobb.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Kran "astronauten" fortalte meg der han dundret rundt med heisekrana si at dette er som å kjøre en liten tur til Kiwi for å hente noe man har glemt. Det er et fag, og gutta kan det godt.

Men det er godt å høre at ikke alle har hvilepuls når disse gutta skal gjøre jobben sin :smiley:

7.jpeg

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Lars H. skrev On 19.10.2022 at 21.04:

På ferie ligger vi lenge på hvert sted, gjerne opp mot en uke. Dermed ble det ikke mer enn 354Nm iår. 

Men Lars, det er 345 Nm med kvalitetstid og dere har hatt en fin sommer, som dere alltid pleier å ha. Vi startet litt før dere og kom en smule senere hjem enn dere, men vi har også hatt en superfin sommer. Vi ser frem til neste sesong.

Blir nok en mellomsesong for meg dette, av naturlige grunner.

Kun 45 overnattinger i år, mot 120 i fjor, men fjoråret var jo et spesialtilfelle. Og kun 32 turer, som er det laveste siden 2013 - men da eide jeg jo bare båten i under tre måneder.

Tror neppe det blir flere overnattinger nå som kulda begynner å sette inn, selv om det ville vært morsomt å innvie de nye madrassene, så skal aldri si aldri...

Og håper selvsagt på noen flere turer før året er omme!

Men hadde en flott tur i Sverige, og hyggelig å treffe på Trudelutt og mannskapet flere ganger!

Redigert av Pequod (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...