MR Swe Startet 22.Oktober.2022 Link til dette innlegget Startet 22.Oktober.2022 Hei. Trenger ny trappe i båten ned i kabyssen. Men er kan ikke se noen som selger det. Noen som vet om noen som lager til ok pris. Er 2 trinn. Den jeg har i dag ser ut som denne Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 22.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2022 Har sendt deg en melding . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Lazyjack Svart 22.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2022 Om du ikke er misfornøyd med fasong og vinkel, men bare ønsker å skjule de slitte kantene, så kan du vel bare sette på messing trappeneser. Sitér dette innlegget Link to post
Vittig Svart 28.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2022 (redigert) Trappen ser ut som heltre teak/mahogny Ville vurdert å slipe ned og lakkere opp. Evt. levere inn trappen til en møbelsnekker og få den pusset opp. Redigert 28.Oktober.2022 av Vittig (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 28.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2022 Disse laget en ny lekker rorkult til meg: http://aldridge.no Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 21.November.2022 Link til dette innlegget Svart 21.November.2022 Jeg tok jobben med avtale om oppgjør i naturalier . . Trappa er laget av helved teak. Ikke beste sort båtteak, men OK for formålet. Det stykket som var falt av hadde løsnet langs en tideligere limfuge, delvis i limingen og delvis litt inn i treverket. Å lime på plass igjen syntes uproblematisk. Jeg pusset lett over den gamle limflaten og gjorde en limprøve med latexlim (Biltema "ute") og polyuretanlim (Casco). Prøvebiten med latexlim (til høyre i bildet) løsnet lett med litt håndmakt. Den med PU-lim satt bom fast og måtte fjernes med verktøy. Latexlimet hadde tatt med seg litt av treverket. Åarsaken til kvalitetsforskjellen på limingentror jeg ligger i at treverket er relativt sprøtt. Det ekspanderende PU-limet trenger da lettere inn i treet og lager en solid forbindelse, mens latexlimet bare river av et tynt lag av treverket. Etter limingen la jeg på en forsterkning på undersiden. Her tok jeg et stykke av min beste thalandske egenimorterte teak. Man kan se kvalitetsforskjellen i fargen og tettheten på årringene. Jeg satte inn en ny teakplugg som var falt ut over et skruehode, pusset lett over og ga hele trappa et par strøk med blank teaklakk. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
index Svart 21.November.2022 Link til dette innlegget Svart 21.November.2022 Lekkert resultat! Kos deg med naturaliene... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
MR Swe Svart 21.November.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.November.2022 Takk for at det finnes flinke og hyggelige mennsker som klarer fikse ting. Gledjer meg til komme hemta trappen.. Bra jobbet NilsPils! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.