Jump to content

Edit History

Sjøstein

Sjøstein

Jeg har aldri vært så mye på sjøen som nå, siden jeg byttet til en liten og letthåndterlig Saga 27. Da kommer jeg meg ut selv om mannskapet ikke vil bli med. Sesongen 2022 ble min beste siden 1994, da jeg surret rundt i Europa med seilbåt i månedsvis. I år har Sagaen utseilt 899 NM ifølge manuell opptelling fra loggboka. Yanmaren har tøffet 160 timer og jeg har spandert på meg 580 liter diesel. Lengste tur gikk fra Oslo og ned til Malmøn syd for Smøgen og jeg har vært flere ganger ute i Ytre Oslofjord på helgeturer (bl.a. til Krukehavn, Engelsviken, Hankø osv.). Neste sesong blir nok litt annerledes, vi har fått skipshund ombord og må nok tilpasse etappene litt til den for å få den til å bli glad i båtlivet.

Sjøstein

Sjøstein

Jeg har aldri vært så mye på sjøen som nå, siden jeg byttet til en liten og letthåndterlig Saga 27. Da kommer jeg meg ut selv om mannskapet ikke vil bli med. Sesongen 2022 ble min beste siden 1994, da jeg surret rundt i Europa med seilbåt i månedsvis. I år har Sagaen utseilt 899 NM ifølge manuell opptelling fra loggboka. Yanmaren har tøffet 160 timer og jeg har spandert på meg 580 liter diesel. Lengste tur gikk fra Oslo og ned til Malmøn syd for Smøgen og jeg har vært flere ganger ute i Ytre Oslofjord på helgeturer. Neste sesong blir nok litt annerledes, vi har fått skipshund ombord og må nok tilpasse etappene litt til den for å få den til å bli glad i båtlivet.

• Create New...