Eika
Lifeisboat skrev for 3 timer siden:Grønngylt lensmann i oslofjorden er ikke så god på båtyper etter min erfaring så si det er ei ny moderne fiske sjark :P
Det er god plass på dekk til fluefiske, meget stabil, krenger ikke når man må løpe fra side til side når man kjører stor fisk, lager lite sjø når man først kommer oppå
Teerex skrev 1 time siden:Snuten må jo teste i praksis at aktuell kombinasjon/installasjon av båt/motor/propell osv. faktisk kan oppnå minst 50 knop.
Om man f.eks. endrer motorhøyde, propelltype/stigning, last i båten osv. slik at den ikke kan oppnå minst 50 knop så er man vel ikke i noen slags faresone....
For det er vel ikke i nedoverbakke, medvind, kvart tank, hjemlengsel og kjøttkaker til middag at hastigheten skal måles? Med fører på 50 kg, vindskjerm avmontert og kalesjen nede.
Det er vel bare og få tatt det, i allefall hvis jeg skal stå for målet mitt. Verdens første twister med hel alu v8 og en drøm om Norges raskeste 4seters båt med 1 motor.
Raskeste nå er en lik båt med mercury 450r og den gjør vel 109knop. en v8 pakke som veier mindre, yter mer og gir bedre vektfordeling, burde kunne presse det litt lenger. Men han har lav vindskjerm, jeg har bygd om cockpitten min fra 2 seter til 4 seter, så jeg skal i teorien ha bedre aerodynamikk.