Jump to content

Scand Dynamic 7600, hvor finner jeg WIN-nummeret?

Vi2

Recommended Posts

Tenkte det  kanskje kunne være noe nyttig info om denne båttypen her i tråden som heter "Scand Dynamic 7600", men det var det ikke, kun et spørsmål om plassering av VIN-nummer.

Dette er båttypen som oftest har dukket opp på mine søk på finn etter båt på 25 fot med dieselmotor. Men er egentlig denne båten 25 fot (8 meter) når den tross alt heter 7600, som tyder på at den er 7,6 meter? Og et  minus med den er jo at det står tydelig et tall på den som sier at den er under 8 meter. Egentlig så er jo dette en litt for stor og lang båt i forhold til hva jeg ønsker å bruke, men pga vestpåbudet så hadde det vært kjekt med en båt som er minst 8 meter (og helst hvertfall ikke noe mer).

Og med så stor og tung båt som man da må ha så vil jo drivstofforbruket øke endel og da kunne diesel være kjekt fordi den finnes som avgiftsfri. Satte inn dette søket på finn fordi det er litt ergerlig å betale veibruksavgift på 1500 liter bensin til båten pr år. Og samtidig så er det ille å måtte ha på vesten mange hundre timer pr år når jeg putrer rundt i rolig tempo.

Egentlig litt komisk at de som har sørget for at jeg søker på finn etter en enda større båt og overgang til diesel er MDG, som med sin vippeposisjon sørget for å få gjennomslag for at mange ønsker seg båt på minst 25 fot selv om de egentlig helst ønsker seg mindre båt.

Jeg trives egentlig veldig godt med den 19-fots båten jeg har, og den er også innafor makslengda der jeg har båtplass (som egentlig ikke tillater 25 fot), men vesten er ganske irriterende og overdreven bruk (som man jo tvinges til) vil jo gjøre at den dagen man evt trenger vesten så er den sannsynligvis utslitt og virker ikke. Mye greiere med den dønn pålitelige isoporvesten som lå klar og som man vet at virker uten å bekymre seg for om patron og mekanisme fungerer og at belgen fortsatt er hel etter tusenvis av bøyinger.

Hvis MDG med sin politikk klarer å tvinge meg over på en mye tyngre båt så trenger jeg også en bil som kan trekke tyngre henger, men der har jeg ordnet meg og bytter straks til en som kan trekke et par tonn mer enn den bilen jeg har nå, og går da over fra hybrid (bensin + strøm) til diesel.

Redigert av 19 fot (see edit history)

steib, svaret mitt ble skrevet da overskriften på tråden ikke handlet om VIN-nummer, men bare inneholdt en båtmodell som ofte dukker opp på mitt søk på finn. Overskriften med bare båttype vil gjøre at mange med interesse for emne båttypen (men ikke nødvendigvis peiling på hvor VIN-nummeret sitter) kommer innom tråden og da passet det å stille noen spørsmål om denne båttypen der synes jeg.

Hadde det vært en tråd med overskrift slik den er nå så ville den fått et mer treffsikkert publikum der de som har peiling på hvor dette nummeret sitter kommer innom istedenfor dem som lurer på alt mulig annet om denne båttypen.

Om trådstartere hadde vært flinkere til å lage relevante overskrifter så ville det fått inn de relevante leserne, mens med intetsigende overskrifter så blir det et mer tilfeldig utvalg av lesere (og dermed skribenter) i tråden.

Om trådstartere ikke liker at det diskuteres (eller spørres om) det som står i overskriften (i dett tilfellet Scand Dynamic 7600) så burde vedkommende lage en bedre overskrift som forteller litt om hva de synes tråden skal handle om (feks ta  med noe om VIN-nummer, slik moderator har gjort etter jeg skrev mitt innlegg).

Trekkbilen du foreslår klarer dessverre ikke å utnytte kapasiteten til hengeren min fullt ut og blir helt i grenseland for å få med båten min på lovlig vis (kanskje på feil side av grensa også). Nå blir det snart bil som kan trekke 3,5 tonn henger på lovlig vis og hvor merkeforhandler sier det er  greit å ta innkjøringa med henger (starter pent med noen hundre km med tom båthenger på like under 300 kg før jeg øker til godt over tonnet og tar noen hundre km til og så blir resten av innkjøringa stort sett uten henger).

Redigert av 19 fot (see edit history)
19 fot skrev for 5 timer siden:

merkeforhandler sier det er  greit å ta innkjøringa med henger (starter pent med noen hundre km med tom båthenger på like under 300 kg før jeg øker til godt over tonnet og tar noen hundre km til

Gjør du dette for å kjøre inn selve 50mm kula, slik at den tilpasses perfekt til draget på hengeren?

Redigert av X10an (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...