tcic Startet 24.Oktober.2022 Del på Facebook Startet 24.Oktober.2022 Hei , har en kamerat som har dette toalettet . Han kan spyle toalettet fullt med vann men får ikke tømt det ut . Vi trodde det var en toveis bryter for inn og ut av vann men det fungerer ikke . Noen som har råd hvorfor han ikke får tømt det . Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 24.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2022 Det er samme pumpe som pumper inn og ut vann/skitt. Sikkert tett en plass. Sitér dette innlegget Link to post
tcic Svart 24.Oktober.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Oktober.2022 Men hvordan fungerer bryteren . Skal den fungere som en toveis bryter for tømming . Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 24.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2022 Den fungerer slik at den starter pumpen når du trykker den inn. Ingen toveis-greier. Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 24.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2022 Bryteren får pumpa til å svive så lenge den holdes inne. Pumpa er en to i en sak, der den ene siden pumper inn vann og den andre siden pumper ut. Det skal gå en slange fra skroggjennomføring som gir sjøvann inn og en slange fra pumpa og til tank (eller ut). Sitér dette innlegget Link to post
tcic Svart 24.Oktober.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Oktober.2022 (redigert) Hei , ja det er slik vi tenker også. Men siden den bare fyller og ikke tømmer , hva kan være feilen . Pumpa går ved fylling men vi skjønner ikke hvordan den tømmes. Den bare fyller når vi trykker på bryteren . Den fyller vann og tømmer samtidig ?? Redigert 24.Oktober.2022 av tcic (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2022 tcic skrev 5 minutter siden: Den fyller vann og tømmer samtidig ?? Ja. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
tcic Svart 24.Oktober.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Oktober.2022 Takk Lars 👍 Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 24.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2022 tcic skrev 14 minutter siden: Men siden den bare fyller og ikke tømmer , hva kan være feilen . Som jeg skrev innledningsvis, mest sannsynligvis en slange som er tett. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2022 (redigert) På stussen ut av pumpen der slangen ut sitter er det en gummiventil, kalt jokerventil. Den har lett for å tette seg til. Og selvfølgelig kan også slangen videre gro igjen. En annen vanlig årsak til at vannet/dritten ikke pumpes ut, er fremmedlegemeer i pumpen. En slik pumpe er ikke beregnet på Q-tips, tamponger osv. Går utløpsslangen til en tank, kan den også være full. Lykke til med drittjobb. Redigert 24.Oktober.2022 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Roger jo Svart 24.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2022 (redigert) tcic skrev for 1 time siden: men får ikke tømt det ut . Forsøkt å tømme rett ut til sjøs? Går det har en funnet feilen. Denne har fikset det problemet noen ganger for meg Redigert 24.Oktober.2022 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Tore d Svart 25.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2022 Demonter pumpen. Det er en «kniv» på denne. Det er sannsynligvis en serviett eller taustump som har satt seg fast i denne kniven. Hadde samme problem med min. Restene av en våtserviett var årsaken. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 28.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2022 tcic skrev On 24.10.2022 at 11.50: Noen som har råd hvorfor han ikke får tømt det . Hvordan gikk det? Ikke bra å knipe igjen så lenge Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Martine29f Svart 28.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2022 Min pumpe funka ikke. Dannet seg urinstein som blokkerte kverna. Som regel ingen feil med bryteren. Demonter pumpa og fjern "dritten"... og det er jo ok å bruke bøtta også eller hu "Siri" Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 29.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2022 Jeg brukte ferskvann hele tiden uten noe problemer. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
NilsPils Svart 29.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2022 Prøv med bleier og våtservietter . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
NilsPils Svart 29.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2022 (redigert) Faxen skrev 5 minutter siden: Jeg brukte ferskvann hele tiden uten noe problemer. Prøv med bleier eller våtservietter . Redigert 29.Oktober.2022 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Roger jo Svart 29.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2022 NilsPils skrev 1 time siden: Prøv med bleier eller våtservietter . I toalettet, greier knivene det da ? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
SveinHa Svart 29.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2022 En bete Torky er nok for å tette kvernen... Blir nok en skrujobb... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Martine29f Svart 29.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2022 Og så er det noe med renhold også. Ene bildet viser doet til en nabobåt. Fytte rakkern.... Sitér dette innlegget Link to post
Amfea Svart 31.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2022 Ikke helt samme toalett, men prinsippet på kvernen er det samme. Skal ikke mye til før det tettes. Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
Karlsenkystfiske Svart 23.Februar.2023 Del på Facebook Svart 23.Februar.2023 Noen som har vært borti at motoren ikke alltid starter? Hjelper når jeg kakker litt i den. Men så går den som bare det. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 24.Februar.2023 Del på Facebook Svart 24.Februar.2023 Hei. Jeg opplevde at jeg måtte kakke på motoren eller trykke mange ganger for å få motoren til å starte. Helt i fra den var ny. Fikk så tilsendt ny motor på garanti, men samme problem. Det gikk litt bedre når båtmotor var i gang. Men, jeg fikk ikke dette til å stemme. Kjøpte så en dass på biltema for å teste ut motor, og evt levere den tilbake etter test. Koblet den til strøm og fikk dobbel hastighet. Samme prinsipp og motor. Koblet så motoren i dassen. Viola! Dassen gikk som tusan! Tok det opp med leverandøren og bemerket at eskene fra produsenten nok var krysset av med 12v i stedet for 24v når jeg forklarte saken. Dette var 1 år etter kjøpet, men fikk beholde alt samtidig som jeg fikk full refundering inn på konto. Mye mas, men leverandøren ordnet opp uten å mokke Sitér dette innlegget Link to post
Karlsenkystfiske Svart 26.Februar.2023 Del på Facebook Svart 26.Februar.2023 Torsen67 skrev On 24.2.2023 at 16.03: Hei. Jeg opplevde at jeg måtte kakke på motoren eller trykke mange ganger for å få motoren til å starte. Helt i fra den var ny. Fikk så tilsendt ny motor på garanti, men samme problem. Det gikk litt bedre når båtmotor var i gang. Men, jeg fikk ikke dette til å stemme. Kjøpte så en dass på biltema for å teste ut motor, og evt levere den tilbake etter test. Koblet den til strøm og fikk dobbel hastighet. Samme prinsipp og motor. Koblet så motoren i dassen. Viola! Dassen gikk som tusan! Tok det opp med leverandøren og bemerket at eskene fra produsenten nok var krysset av med 12v i stedet for 24v når jeg forklarte saken. Dette var 1 år etter kjøpet, men fikk beholde alt samtidig som jeg fikk full refundering inn på konto. Mye mas, men leverandøren ordnet opp uten å mokke Så du hadde en 24V motor du drev å matet med 12V? hva vil skje om man kjører 24V på en 12V motor tro? Kanskje det ville kunne tyne det siste ut av min ;) Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 26.Februar.2023 Del på Facebook Svart 26.Februar.2023 (redigert) Spørsmålet om bryteren til tmc'en. Er det mulig å bytte den ut med noe som ser litt mindre isboks-aktig ut, eller det det noe spesielt med den bryteren som jeg ikke ser? Kunne jeg feks satt in æn en slik i stede? Redigert 26.Februar.2023 av 5nacks (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.