Jump to content

TMC 999, får ikke tømt toalettet

tcic

Recommended Posts

På stussen ut av pumpen der slangen ut sitter er det en gummiventil, kalt jokerventil. Den har lett for å tette seg til. Og selvfølgelig kan også slangen videre gro igjen. En annen vanlig årsak til at vannet/dritten ikke pumpes ut, er fremmedlegemeer i pumpen. En slik pumpe er ikke beregnet på Q-tips, tamponger osv. Går utløpsslangen til en tank, kan den også være full. Lykke til med drittjobb.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

En bete Torky er nok for å tette kvernen... Blir nok en skrujobb...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

• 3 måneder senere...

Hei.

Jeg opplevde at jeg måtte kakke på motoren eller trykke mange ganger for å få motoren til å starte. Helt i fra den var ny. Fikk så tilsendt ny motor på garanti, men samme problem. Det gikk litt bedre når båtmotor var i gang. Men, jeg fikk ikke dette til å stemme. Kjøpte så en dass på biltema for å teste ut motor, og evt levere den tilbake etter test. Koblet den til strøm og fikk dobbel hastighet. Samme prinsipp og motor. Koblet så motoren i dassen. Viola! Dassen gikk som tusan! Tok det opp med leverandøren og bemerket at eskene fra produsenten nok var krysset av med 12v i stedet for 24v når jeg forklarte saken. Dette var 1 år etter kjøpet, men fikk beholde alt samtidig som jeg fikk full refundering inn på konto. Mye mas, men leverandøren ordnet opp uten å mokke:thumbsup:

Torsen67 skrev On 24.2.2023 at 16.03:

Hei.

Jeg opplevde at jeg måtte kakke på motoren eller trykke mange ganger for å få motoren til å starte. Helt i fra den var ny. Fikk så tilsendt ny motor på garanti, men samme problem. Det gikk litt bedre når båtmotor var i gang. Men, jeg fikk ikke dette til å stemme. Kjøpte så en dass på biltema for å teste ut motor, og evt levere den tilbake etter test. Koblet den til strøm og fikk dobbel hastighet. Samme prinsipp og motor. Koblet så motoren i dassen. Viola! Dassen gikk som tusan! Tok det opp med leverandøren og bemerket at eskene fra produsenten nok var krysset av med 12v i stedet for 24v når jeg forklarte saken. Dette var 1 år etter kjøpet, men fikk beholde alt samtidig som jeg fikk full refundering inn på konto. Mye mas, men leverandøren ordnet opp uten å mokke:thumbsup:

Så du hadde en 24V motor du drev å matet med 12V?

hva vil skje om man kjører 24V på en 12V motor tro? Kanskje det ville kunne tyne det siste ut av min ;)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...