Jump to content

Edit History

Gullfisk

Gullfisk

Har nevnt det før, men det  burde ikke være vanskelig å skille motorstyring og startstrøm på Volvo. Det er gjort på min Yanmar. Strøm til startmotor, trustere og vinsj, går fra startbank, med batterier ved hver truster. Motorstyring, inkl startrele, går fra forbruksbank, som ikke har tunge forbrukere. Har to dynamoer, en til hver bank, og manuell nøbryter mellom banker. Har fjernet vsr rele, da dette opphevet separate systemer. Har elektronisk sluregir, som ble ustabilt under trusterbruk med vsr releet innkoblet. Funker prikkfritt nå, og startbank på 2x92Ah + 55Ah + 75Ah gir kraft nok til mitt trusterbehov (SE80+SE100). Står fritt til å hive inn lithium, uten endringer. 

Gullfisk

Gullfisk

Har nevnt det før, men det  burde ikke være vanskelig å skille motorstyring og startstrøm på Volvo. Det er gjort på min Yanmar. Strøm til startmotor, trustere og vinsj, går fra startbank, med batterier ved hver truster. Motorstyring, inkl startrele, går fra forbruksbank, som ikke har tunge forbrukere. Har to dynamoer, en til hver bank, og manuell nøbryter mellom banker. Har fjernet vsr rele, da dette opphevet separate systemer. Har elektronisk sluregir, som ble ustabilt under trusterbruk med vsr releet innkoblet. Funker prikkfritt, og startbank på 2x92Ah + 55Ah + 75Ah gir kraft nok til mitt trusterbehov (SE80+SE100). Står fritt til å hive inn lithium, uten endringer. 

• Create New...