Jump to content

Edit History

Code0

Code0

Maika skrev for 9 timer siden:

dra opp kjetting og anker for hånd

Jeg har 36 fots seilbåt uten ankerwinsj foran. Drar 15 kg anker med 8 m kjetting og blytau for hånd. Går bra når kona tøffer fremover mot ankeret så jeg ikke drar hele båten fremover. Rett over anker gjør jeg fast så ankeret brytes løs så drar jeg opp. Akter har jeg vinsj og kjetting. Skal jeg montere vinsj forut, så må jeg dra frem kabler mellom batteri og winsj, OG for styring / betjening. Det er ikke bare å skru fast vinsjen, det er en grei jobb på min båt. Slik det er nå kan jeg droppe anker på 20 sek om jeg får problemer, det er ikke tilfelle med alle installasjoner. En kompis må da finne og montere betjenings-‘dingsen’ som må inn i en kobling i ankerbrønnen, og så kjøre ut kjettin i ikke veldig høy hastighet. 

Code0

Code0

Jeg har 36 fots seilbåt uten ankerwinsj foran. Drar 15 kg anker med 8 m kjetting og blytau for hånd. Går bra når kona tøffer fremover mot ankeret så jeg ikke drar hele båten fremover. Rett over anker gjør jeg fast så ankeret brytes løs så drar jeg opp. Akter har jeg vinsj og kjetting. Skal jeg montere vinsj forut, så må jeg dra frem kabler mellom batteri og winsj, OG for styring / betjening. Det er ikke bare å skru fast vinsjen, det er en grei jobb på min båt.

Code0

Code0

Jeg har 36 fots seilbåt uten ankerwinsj foran. Drar 15 kg anker med 8 m kjetting og blytau for hånd. Går bra når kona tøffer fremover mot ankeret så jeg ikke drar hele båten fremover. Rett over anker gjør jeg fast så ankeret brytes løs så drar jeg opp. Akter har jeg vinsj og kjetting.

• Create New...