Jump to content

Edit History

Code0

Code0

KC- skrev On 29.10.2022 at 0.05:

Flere nevner at man må ha egen forsikring. Hva slags forsikring snakker vi om? Snakket med forsikringsselskapet, og de ville ikke gi meg forsikring uten en vurdering av båtens stand og verdi fra en takstmann.... Og er lagerutleier fritatt for ansvar hvis det skulle skje noe? jeg mener, om jeg leier plass i et låst lager, er det da min forsikring som skal belastes om noen bryter seg inn?  

Er det vanlig å leie ut plass uten kontrakt?   

Er det andre ting man bør være obs på?

Ang forsikring: Vanskelig for oss på forumet å vite hva ‘flere’ sier til deg ang forsikring. Det bør vel vedkommende svare på selv. Generelt: Hvis du vil ha noe tilbake om noe skjer med båten din så må du ha forsikring. Om båten er forsikret i dag, så har vel selskapet opplysninger, om ikke så trenger de det. Forsikringen du tegner blir dyrere jo mer du legger inn i den. Jeg har RIB’en på en låve. Brenner båter og låve opp / ned, så må bonden få penger fra sin forsikring, og hver båteier må bruke sin eventuelle forsikring. Alarm, sprinkler etc vil vel gi høyere leiepris. Hvis leie skulle dekke bondens forsikring for låve og innhold ville leie bli høyere. Noen båtforeninger har vakthold, enten innleid eller dugnad, du kan jo foreslå det, og ha båten uforsikret. 
vi har ingen kontrakt, kommuniserer på WhatsApp om når den skal inn og når den skal hentes. Oppgjør på vipps.

annet: om det er viktig med spesielle datoer for levering / henting, evt sommerparkering av tilhenger, faktura m/MVA spesifisert så spør i god tid. Hos oss står båtene tett, uten mulighet til å jobbe på båten når den står der.
som i alle markeder med tilbud og etterspørsel kan også selger velge sine kunder.

Code0

Code0

Flere nevner at man må ha egen forsikring. Hva slags forsikring snakker vi om? Snakket med forsikringsselskapet, og de ville ikke gi meg forsikring uten en vurdering av båtens stand og verdi fra en takstmann.... Og er lagerutleier fritatt for ansvar hvis det skulle skje noe? jeg mener, om jeg leier plass i et låst lager, er det da min forsikring som skal belastes om noen bryter seg inn?  

Ang forsikring: Vanskelig for oss på forumet å vite hva ‘flere’ sier til deg ang forsikring. Det bør vel vedkommende svare på selv. Generelt: Hvis du vil ha noe tilbake om noe skjer med båten din så må du ha forsikring. Om båten er forsikret i dag, så har vel selskapet opplysninger, om ikke så trenger de det. Forsikringen du tegner blir dyrere jo mer du legger inn i den. Jeg har RIB’en på en låve. Brenner båter og låve opp / ned, så må bonden få penger fra sin forsikring, og hver båteier må bruke sin eventuelle forsikring. Alarm, sprinkler etc vil vel gi høyere leiepris. Hvis leie skulle dekke bondens forsikring for låve og innhold ville leie bli høyere. Noen båtforeninger har vakthold, enten innleid eller dugnad, du kan jo foreslå det, og ha båten uforsikret. 
vi har ingen kontrakt, kommuniserer på WhatsApp om når den skal inn og når den skal hentes. Oppgjør på vipps.

annet: om det er viktig med spesielle datoer for levering / henting, evt sommerparkering av tilhenger, faktura m/MVA spesifisert så spør i god tid. 
som i alle markeder med tilbud og etterspørsel kan også selger velge sine kunder.

Code0

Code0

Ang forsikring: hvis du vil ha noe tilbake om noe skjer med båten din så må du ha forsikring. Om båten er forsikret i dag, så har vel selskapet opplysninger, om ikke så trenger de det. Forsikringen du tegner blir dyrere jo mer du legger inn i den. Jeg har RIB’en på en låve. Brenner båter og låve opp / ned, så må bonden få penger fra sin forsikring, og hver båteier må bruke sin eventuelle forsikring. Alarm, sprinkler etc vil vel gi høyere leiepris. Hvis leie skulle dekke bondens forsikring for låve og innhold ville leie bli høyere. Noen båtforeninger har vakthold, enten innleid eller dugnad, du kan jo foreslå det, og ha båten uforsikret. 

annet: om det er viktig med spesielle datoer for levering / henting, evt sommerparkering av tilhenger, faktura m/MVA spesifisert så spør i god tid. 

Code0

Code0

Ang forsikring: hvis du vil ha noe tilbake om noe skjer med båten din så må du ha forsikring. Om båten er forsikret i dag, så har vel selskapet opplysninger, om ikke så trenger de det. Forsikringen du tegner blir dyrere jo mer du legger inn i den. Jeg har RIB’en på en låve. Brenner båter og låve opp / ned, så må bonden få penger fra sin forsikring, og hver båteier må bruke sin eventuelle forsikring. Alarm, sprinkler etc vil vel gi høyere leiepris. Hvis leie skulle dekke bondens forsikring for låve og innhold ville leie bli høyere. 

• Create New...