Eika
Ibiza321 skrev 19 minutter siden:
Har kjørt båt i maaaangen år nå både store og små.
Det trudde jeg også jeg hadde gjort, når jeg var 14. Bodde jo på hytta hele sommeren og kjørte noen timer hver eneste dag. Begynte som 5åring med pioneer 8 med 3.5 Yamaha. Neste var Zodiac med 3.5hk Yamaha, så zodiac med 4hk Yamaha, så 10fot seabird med 9.9/15. Den siste heisa pappa motoren 5cm og cuppa propellen, da blei det litt fart i sakene.
Nå som jeg nærmer meg 40, så innser jeg sannheten :) jeg viste åssen jeg skulle kjøre, men kunne faktisk ikke en dritt om å kjøre fort, men jeg prøvde, satte m g forann styrekonsollen når jeg skulle ut å hoppe, for da landa jeg flatt. Men hvordan man satte opp en båt, hvordan man leste sjøen for å kjøre fort, hvordan man bruker vinden som hjelp, hvordan man planlegger den raskeste ruta, hvordan forskjellige propeller for forskjellige fordeler og ulemper, det kunne jeg ikke en dritt om. Ja det er sinnsykt mye og sette seg inn i.
Jeg har en annen hobby, der jeg er blandt Norges flinkeste, der regner vi ca 7000 timer med aktiv trening før man kommer opp på proff nivå. Hvor mange timer har du kjørt båt ? Jeg jobber med båt hver eneste dag (båtopplag) og en gjennomsnittelig kunde kjører 20timer i året.
Noe av det absolutt farligste som er med høyhastighetsbåter, er folk som overvurderer sine egne evner. Det er livsfarlig for seg selv og alle andre som ferdes på vannet
Han her, har kjørt båtrace i mange år (han som kjørte a-98 båten) og han feilvurderte ett par bølger når han hoppa
https://vm.tiktok.com/ZMFatcL4A/