Jump to content

Edit History

Havarita

Havarita

alfaalfa skrev 27 minutter siden:

 

Så det støtter ikke noe krav om 50 knops grense mhp de offisielle statistikk.

 

Nei det har du helt rett i.

 

Fra 2022 er det bare 1 ulykke som har opphav i 50+ knop. En 11 åring omkom.

Føreren var etter hva som er fremkommet 'godt utlært' racebåt fører, så om sertifikatet kunne påvirket utfallet av denne er høyst diskutabelt.

Utvalget av dødsulykker i 50+ knop er særdeles begrenset også tidligere år. (heldigvis)

Utvalget av båter som gjør 50+ knop er også en forsvinnende liten andel av alle båter, men økende. Så derfor kanskje et naturlig sted å starte med sertifikatkrav.

 

Aviser som sannhetsvitner er ofte særdeles lite objektive.

Både i utvalg av hendelser de omtaler, og hvordan hendelsesforløp omtales. (Opplaget først og sannheten sist)

Havarita

Havarita

alfaalfa skrev 10 minutter siden:

 

Så det støtter ikke noe krav om 50 knops grense mhp de offisielle statistikk.

 

Nei det har du helt rett i.

 

Fra 2022 er det bare 1 ulykke som har opphav i 50+ knop. En 11 åring omkom.

Føreren var etter hva som er fremkommet 'godt utlært' racebåt fører, så om sertifikatet kunne påvirket utfallet av denne er høyst diskutabelt.

Utvalget av dødsulykker i 50+ knop er særdeles begrenset. (heldigvis)

Utvalget av båter som gjør 50+ knop er også en forsvinnende liten andel av alle båter, men økende. Så derfor kanskje et naturlig sted å starte med sertifikatkrav.

 

Aviser som sannhetsvitner er ofte særdeles lite objektive.

Både i utvalg av hendelser de omtaler, og hvordan hendelsesforløp omtales. (Opplaget først og sannheten sist)



×
×
  • Create New...