Jump to content

Edit History

KH Scand

KH Scand

Denne strekningen er blitt mye diskutert ser jeg nå, så jeg kunne ha tatt en liten resarch først?

Dagene er kortere ja, har kjørt en del på fyr tidligere så ser ikke på det som et stort problem. 

Legger man seg ut imot skipsleia også så slipper man unna Evt. Teiner som kan ligge ute. 

Ser windy app blir nevnt dette er et godt verktøy som jeg kommer til å bruke før og underveis på turen, så en kan se på vind retning og styrke samt havstrømmene.

Når det gjelder varme ombord så er det både defroster og diesel varme så dette er jeg ikke så bekymret for. Heller - 4 og vindstille en 10° med vind.

Jeg se på disse rutene som blir nevnt, kan være fint å komme seg litt innaskjærs i tilfelle det skulle blåse opp underveis tror nok været endrer seg fort på dette strekket.

Okkaby godt tips! hørtes ut som en ganske stressende situasjon du kom opp der, diseldyr har en tendens til å lage ugang når det passer dårligst. 

Kommer til å ta med reserva filter. Har selv opplevd det samme, bare det var helt flatt vann men hadde da ikke noe reserve 2timers tur endte med 8timer og mye diesel søl?

 

 

KH Scand

KH Scand

Denne strekningen er blitt mye diskutert ser jeg nå, så jeg kunne ha tatt en liten resarch først?

Dagene er kortere ja, har kjørt en del på fyr tidligere så ser ikke på det som et stort problem. 

Legger man seg ut imot skipsleia også så slipper man unna Evt. Teiner som kan ligge ute. 

Ser windy app blir nevnt dette er et godt verktøy som jeg kommer til å bruke før og underveis på turen, så en kan se på vind retning og styrke samt havstrømmene.

Når det gjelder varme ombord så er det både defroster og diesel varme så dette er jeg ikke så bekymret for. Heller - 4 og vindstille en 10° med vind.

Jeg se på disse rutene som blir nevnt, kan være fint å komme seg litt innaskjærs i tilfelle det skulle blåse opp underveis tror nok været endrer seg fort på dette strekket. 

 

 



×
×
  • Create New...