Jump to content

Edit History

Nordkapp16.5

Nordkapp16.5

@dieselfan nei, det er forsåvidt sant - båtmotorer er nesten aldri utslitt, men heller korrodert i stykker eller enkeltsylindere ødelagt pga tette forgassere og veivpakninger som har blitt porøse etc.

20 år var kanskje pessimistisk, men det er det som ofte sies og min 9.9 johnson fikk problemer når den var ca 18 år gammel. På det tidspunktet var anbefalingen fra de verkstedene jeg spurte å hive den og kjøpe ny. Jeg reparerte den selv og den er fortsatt langt fra utslitt (nå 23 år gammel). Poenget mitt var ikke at motoren er kast etter 20 år, men at du må belage deg på å skru selv.

Nordkapp16.5

Nordkapp16.5

@dieselfan nei, det er forsåvidt sant - båtmotorer er nesten aldri utslitt, men heller korrodert i stykker eller enkeltsylindere ødelagt pga tette forgassere og veivpakninger som har blitt porøse etc.

20 år var kanskje pessimistisk, men det er det som ofte sies og min 9.9 johnson fikk problemer når den var ca 18 år gammel. På det tidspunktet var anbefalingen fra de verkstedene jeg spurte å hive den og kjøpe ny. Jeg reparerte den selv og den er fortsatt langt fra utslitt (nå 23 år gammel).

Nordkapp16.5

Nordkapp16.5

20 år var kanskje pessimistisk, men det er det som ofte sies og min 9.9 johnson fikk problemer når den var ca 18 år gammel. På det tidspunktet var anbefalingen fra de verkstedene jeg spurte å hive den og kjøpe ny. Jeg reparerte den selv og den er fortsatt langt fra utslitt.

• Create New...