Jump to content

Edit History

Cpt.Jack

Cpt.Jack

@Nordkapp16.5 @ivar Stemmer er en del Mercury 40,50 og 60 som jeg ser folk sliter med tæring i adapter platen alle har så å si tæring på samme sted også. Men det skal sies att jeg har hatt samme problemet når jeg hadde en Utter S46 og jeg fikset dette med Kjemisk metal noe som faktisk holdt 1,5 år og til jeg solgte den. Er ingen vanvittige høye temperaturer så det var holdbar fiks bortsett fra att jeg måtte legge på mer etter hvert da tæringen fortsatte å spre seg...

Men når jeg så tykkelsen på godset så man tydelig att det er mye tynnere en hva de eldre motorene er. Ny adapter plate husker jeg i hvert fall att Moss Båt service skulle ha 26 000kr ink moms altså da kun for del.

 

Har en gammel Evinrude fra 70 tallet en 9 Hester som jeg kjøpte på garasje salg ligget i 15år+ så ut som den hadde blitt brukt som moring engang i tiden. Fylte sylinderen med Diesel lot dette ligge ett par uker. Byttet impeller og tennplugger da denne var 2 sylindret. Dro i gang på første draget å gikk som ett skudd. Dette sier mye om hvor solid ting ble lagd før kontra det vi ser idag.

Cpt.Jack

Cpt.Jack

@Nordkapp16.5 @ivar Stemmer er en del Mercury 40,50 og 60 som jeg ser folk sliter med tæring i adapter platen alle har så å si tæring på samme sted også. Men det skal sies att jeg har hatt samme problemet når jeg hadde en Utter S46 og jeg fikset dette med Kjemisk metal noe som faktisk holdt 1,5 år og til jeg solgte den. Er ingen vanvittige høye temperaturer så det var holdbar fiks bortsett fra att jeg måtte legge på mer etter hvert da tæringen fortsatte å spre seg...

Men når jeg så tykkelsen på godset så man tydelig att det er mye tynnere en hva de eldre motorene er. Ny adapter plate husker jeg i hvert fall att Moss Båt service skulle ha 26 000kr ink moms for.

 

Har en gammel Evinrude fra 70 tallet en 9 Hester som jeg kjøpte på garasje salg ligget i 15år+ så ut som den hadde blitt brukt som moring engang i tiden. Fylte sylinderen med Diesel lot dette ligge ett par uker. Byttet impeller og tennplugger da denne var 2 sylindret. Dro i gang på første draget å gikk som ett skudd. Dette sier mye om hvor solid ting ble lagd før kontra det vi ser idag.

Cpt.Jack

Cpt.Jack

@Nordkapp16.5 @ivar Stemmer er en del Mercury 40,50 og 60 som jeg ser folk sliter med tæring i adapter platen alle har så å si tæring på samme sted også. Men det skal sies att jeg har hatt samme problemet når jeg hadde en Utter S46 og jeg fikset dette med Kjemisk metal noe som faktisk holdt 1,5 år og til jeg solgte den. Er ingen vanvittige høye temperaturer så det var holdbar fiks bortsett fra att jeg måtte legge på mer etter hvert da tæringen fortsatte å spre seg...

Men når jeg så tykkelsen må godset så man tydelig att det er mye tynnere en hva de eldre motorene er.

 

Har en gammel Evinrude fra 70 tallet en 9 Hester som jeg kjøpte på garasje salg ligget i 15år+ så ut som den hadde blitt brukt som moring engang i tiden. Fylte sylinderen med Diesel lot dette ligge ett par uker. Byttet impeller og tennplugger da denne var 2 sylindret. Dro i gang på første draget å gikk som ett skudd. Dette sier mye om hvor solid ting ble lagd før kontra det vi ser idag.



×
×
  • Create New...