Code0
5nacks skrev 53 minutter siden:Urimelig eller innafor?
Avhenger av hva som sto i tilbudet / hva du har bestilt.
Greit å vente med forsterkninger til seilet har vært brukt så man ser hvor det er slitasje. Hvis ikke tilbudet spesifiserer ettermontasje av forsterkninger så er ikke det med.
Vi vet ikke hvor mange pruterunder dere har gått og hvor mye under konkurrentene din seilmaker la seg. Det er et veldig prissensitivt marked og seilmakerene går så lavt de klarer for å få bestillingen.
Når jeg kjøpte nye seil så var ettersyn etter første sesong inkludert, men det var mer for å se over sømmer og evt reklamasjon / mangler. De hadde glemt / ikke hatt tid til å montere seilnummeret (som var spesifisert i tilbudet), så det ble gjort etter sesongen. Hadde det vært regattaseil, så hadde jeg kunnet ta det av båten, få satt på nummer i løpet av noen få dager, men det hastet ikke for ferieseiling. Det var rulleseil, og der er det jo vanskeligere å sette beskyttelseslapper da punktene flytter seg avhengig av innrulling.
Selv om 100.000 er en stor sum , så går 25' til staten, og det er neppe mye fortjeneste i seilmakerens 75'. Jeg er redd for å havne bakerst i køen hos seilmakeren min, så jeg takker for hjelpen, smiler og betaler...