Grand Banks jr
Feil, men delvis riktig...
Årsaken er at nytt tilsendt simkort er ett såkalt multisimkort som ikke fungerer i eldre GSM-utstyr
Vi erfarer at Telenor har sendt ut brev med oppfordring om å bytte simkort på eldre anlegg fra Sikom. Eksempel på anlegg er GSM Fixi, GSM Fixi sms, GSM Maxi og GSM 12-24.
Vi oppfordrer til IKKE å bytte simkort, hvis simkortet du allerede har fungerer. Årsaken er at nytt tilsendt simkort er ett såkalt multisimkort som ikke fungerer i eldre GSM-utstyr. Fungerer kortet du har, trenger du ikke foreta deg noe.
Er allerede nytt kort tatt i bruk, sier Telenor kundeservice dette:
Kunder som har mottatt nytt SIM-kort og som ikke får det til å fungere kan ta kontakt med Telenor Kundeservice på 915 09000 for å få det gamle SIM-kortet reaktivert. For at kundesupport skal kunne hjelpe, må kunden ha SIM-kortnummeret tilgjengelig når han/hun ringer.
Dersom kunden ikke har SIM-kortet tilgjengelig eller av andre grunner trenger et nytt kan kundeservice være behjelpelig med å bestille SIM-kort av typen IoT 2FF Blanko.
kilde: https://www.sikom.no/service-og-support/sim-kort-tips-og-feilsoking/