tobixen
Fortsetter med skadene ... skegg og ror.
Vi greide jo å seile litt mer enn halve veien fra Berlenga til Lisboa, så ting var ikke så skadet at det ikke fungerte ... men det er strukturelle skader, og nå som vi har jobbet litt med å fjerne mekanikk på innsiden kan det se ut som at det er skader som går hele veien gjennom. Dette må gjøres ORDENTLIG, slik at vi kan seile trygt i all slags vær. Å miste roret under seiling er passelig ugreit (men ikke like ugreit som mastehavari ... som igjen ikke er like ugreit som å miste hele kjølen. Samme kan det være, det må gjøres ORDENTLIG allikevel ...)
Roret ble fjernet av en lokal båtsnekker som jobbet for verftet her ifbm prisestimering.
Legg merke til at én av boltene under er bøyd og skjev. Vi er usikre på om vi skal forsøke å lirke/tvinge det på plass uten å løse dette (den må jo ha kommet ut på noe vis ... med mindre den er blitt bøyd mens det ble fjernet) eller om vi skal forsøke å rette den ut ... noe som kan være vanskelig å få til uten å ødelegge gjengene.