Jump to content

Edit History

tobixen

tobixen

Prøvekjøring av IR-ovn

IMG_20221122_191951.jpg.bbd233e4ad612e74b056665bdd6a9d77.jpg

Det fungerer som bare det ... etter noen minutter målte jeg 14-15 grader på skroget bortenfor og 25 grader på overflaten over varmeovnen.  30-33 grader ti-femten minutter senere.  Dersom vi greier å få skroget gjennomvarmt på 30-33 grader mens det er 15 grader, vind og oppholdsvær på utsiden, samt luftstrømmer pga vifteovn på oversiden, så er jeg ganske optimistisk på at vi skal få tørket ut treverket raskt.  Men vi må fortsatt åpne opp et større område, både utenfra og innefra.

Planen min er å skru fast ovnen til treblokken nedenfor, slik at den ikke blir revet overende av et vindkast.  Kommer nok ikke til å la den stå på 24/7, bare når vi er i nærheten og har kontroll og det ikke regner og ikke blåser for kraftig.  Vi kan jo vurdere å fikse noen presenninger rundt, men jeg er er redd for at risikoen for at plasten kommer på avveie pga kraftig vind, hvorpå den tar fyr, er større enn verdien med å ha plastikk rundt.  Eventuelt noe som kan rulles opp og ned avhengig av vær.  Men det er ikke helt lett å få til.

tobixen

tobixen

Prøvekjøring av IR-ovn

Det fungerer som bare det ... etter noen minutter målte jeg 14 grader på skroget bortenfor og 25 grader på overflaten over varmeovnen.

Planen min er å skru fast ovnen til treblokken nedenfor, slik at den ikke blir revet overende av et vindkast.  Kommer nok ikke til å la den stå på 24/7, bare når vi er i nærheten og har kontroll og det ikke regner og ikke blåser for kraftig.  Vi kan jo vurdere å fikse noen presenninger rundt, men jeg er er redd for at risikoen for at plasten kommer på avveie pga kraftig vind, hvorpå den tar fyr, er større enn verdien med å ha plastikk rundt.  Eventuelt noe som kan rulles opp og ned avhengig av vær.  Men det er ikke helt lett å få til.

tobixen

tobixen

Prøvekjøring av IR-ovn

Det fungerer som bare det ... etter noen minutter målte jeg 14 grader på skroget bortenfor og 25 grader på overflaten over varmeovnen.

• Create New...