Jump to content

Edit History

godthaab-

godthaab-

Skal kanskje være litt forsiktig med å forsegle under før alt er tørt nok, (12-13% som Hulda sier) og tenke at den kan tørke ut ovenfra. En kaldbakt båt har jo flere diffusjonstette lag med lim mellom laga som vil hindre fuktvandring gjennom disse. Det er jo endel av tryggheten med et slikt skrog at eventuelle fuktskader begrenses til enkelte lag av skroget. Solveig ser ut til å bare ha et slikt lag hvis man ser bort fra kryssfineren, men dette ene laget vil om alt er bygd riktig føre til at evt. restfukt i kryssfiner sperres inne. Jeg ville fått tak i en en litt ordentlig fuktmåler og vært sikker på dette før forsegling. 

edit: når jeg leste innlegget til Ask engang til ser jeg jo at han tok forbehold om at det var tørt i det nederste laget. ?

godthaab-

godthaab-

Skal kanskje være litt forsiktig med å forsegle under før alt er tørt nok, (12-13% som Hulda sier) og tenke at den kan tørke ut ovenfra. En kaldbakt båt har jo flere diffusjonstette lag med lim mellom laga som vil hindre fuktvandring gjennom disse. Det er jo endel av tryggheten med et slikt skrog at eventuelle fuktskader begrenses til enkelte lag av skroget. Solveig ser ut til å bare ha et slikt lag hvis man ser bort fra kryssfineren, men dette ene laget vil om alt er bygd riktig føre til at evt. restfukt i kryssfiner sperres inne. Jeg ville fått tak i en en litt ordentlig fuktmåler og vært sikker på dette før forsegling. 

edit: når jeg leste innlegget tin Ask engang til ser jeg jo at han tok forbehold om at det var tørt i det nederste laget. ?

godthaab-

godthaab-

godthaab-

godthaab-

Skal kanskje være litt forsiktig med å forsegle under før alt er tørt nok, (12-13% som Hulda sier) og tenke at den kan tørke ut ovenfra. En kaldbakt båt har jo flere diffusjonstette lag med lim mellom laga sin vil hindre fuktvandring gjennom disse. Det er jo endel av tryggheten med et slikt skrog at eventuelle fuktskader begrenses til enkelte lag av skroget. Solveig ser ut til å bare ha et slikt lag hvis man ser bort fra kryssfineren, men dette ene laget vil om alt er bygd riktig føre til at evt. restfukt i kryssfiner sperres inne. Jeg ville fått tak i en en litt ordentlig fuktmåler og vært sikker på dette før forsegling. 

• Create New...