tobixen
I dag har det vært nydelig vær, bortsett fra noen dråper regn ... uheldigvis har jeg vært opptatt med jobb store deler av dagen - deretter skulle jeg prøve å få kjøpt helmaske; 3Ms offisielle nettsider hjalp meg å finne en butikk som skulle ha den. Det gikk imidlertid ikke så bra. Butikken var på andre siden av Lisboa. På veien fikk jeg diverse problemer, et sirkus har etablert seg i nabolaget og satt opp anleggsgjerder der hvor jeg vanligvis sykler, så jeg endte opp på sykkelveien. Den er vakker, men ikke særlig egnet når man har det travelt, den går mye i sikk-sakk i stedet for å gå rett frem, og på en strekning på 280 meter er det rett og slett ikke plass til noen sykkelvei mellom jernbane, småbåthavn og kommersielle aktiviteter ... så der er det forbudt å sykle. I tillegg var det litt "overflow" på et par pub'er pga fotball-VM, vanskelig å komme seg frem. Ser ut til at Brasil var favoritt i dag.
Jeg trodde til og med at jeg hadde tid til å beundre solnedgangen - samt forsøke å fotografere den, men det blir jo adri så bra på bilder som i virkeligheten.
I tillegg syklet jeg noen kilometer for langt før jeg tittet på kartet - da var jeg på feil side av jernbanen og måtte sykle tilbake igjen ... pluss noen andre forsinkelser og problemer - etter mye om og men kom jeg frem to minutter før oppgitt stengetid, men butikken var allerede meget stengt. Så totalt sett lite jeg har fått gjort i dag - men litt er det i det minste, vi har kommet litt lengre med roret, fått limt på mer skum. Jeg trodde jeg lagde epoksyblandingen skikkelig tykk, men skulle nok ha hatt litt mer fyllmateriale i, det begynte å dryppe fra undersiden, ikke bra. Får se hvordan det ser ut i morgen, og evenuelt fylle på litt mer hvis det trengs. Jeg er ikke så veldig bekymret for at det ikke skal bli solid nok - det er glassfiberen vi legger på utsiden som skal holde mesteparten av kreftene, og når roret krasjer med en stein neste gang foretrekker jeg at det blir et pent brudd langs samme bruddakse fremfor skader på skegg og kjølplanke.