tobixen
Her er noen screenshots fra home assistant:
De viktigste metrikkene jeg er interessert i nå - luftfuktighet og vanninntrenging. Jeg håper sensoren under batteribanken ikke trenger batteribytte - da må hele batteribanken demonteres igjen. Neste gang jeg demonterer der skal jeg sørge for å ha fastmonterte ledninger i stedet for selvstendige sensorer med batteri og radiosender.
Jeg har noen vifter under dørk (ebersprecher på babord side, og en varmeveksler fra kjølekretsen til motor). Har jeg på en eller begge viftene sammen med at jeg åpner en dørkluke forran batteribanken, så får jeg ventilert der også. Så i går ventilerte jeg godt, så har fuktigheten økt igjen, til jeg satte på vifter og stengte luker. Nå er luken litt i veien når den står i åpen posisjon, så den er blitt lukket to ganger i dag kan man se. Men jeg undres over hvorfor det fortsatt er såpass høy luftfuktighet der nede.
Brannvarslerene har også temperaturavlesning, men de har svært lav oppdateringsfrekvens på temperatur. Jeg har prøvd å google litt på det uten å bli smart.
Post-edit: jeg burde vel prøvd å blåse opp noen av screenshot'ene, de blir jo helt uleselige når de blir nedskalert her på forumet ...