jepp. Startet 16.November.2022 Link til dette innlegget Startet 16.November.2022 Hei Mitt bravo drev har fått mye korrosjon siden den ikke var i bruk under korona tiden noen tips på å få dette Perfeckt igjen ? tenker slik: - børste det løse vekk med stål børste - sink primer - sparkle hullene - slipe det fint - epoxi primer - 2 comp lakk finnes det noe bra å vaske med? Salt syre? Takk om du har noen gode tips jepp Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 16.November.2022 Link til dette innlegget Svart 16.November.2022 (redigert) jepp. skrev 17 minutter siden: finnes det noe bra å vaske med? Salt syre? Har ikke dette oppstått som en direkte følge av overdreven bruk av syrer/lite tilfredsstillende skylling med vann etterpå? Da ville jeg ikke dundret på med mer syre... Å bruke syre på aluminiumsdeler, særlig om de har synlige sår i lakken er lite smart, særlig om en ikke har tid til skikkelig rengjøring/skylling etterpå. Husk at jo lengre en syre får virke på en alu legering, jo dypere vil den trenge inn og jo vanskeligere blir det å få bort restene av syren. Heldigvis er det mange på Forumet som er dyktige på lakk og riktig grunnarbeid. Du får sikkert god hjelp til å reparere. Redigert 16.November.2022 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 17.November.2022 Link til dette innlegget Svart 17.November.2022 Vask grundig, slip evt lett over, vask, grunning og lakk. Sjekk at katode beskytelsen fra Mercruiser er inntakt, kan se ut som den her ikke fungerer. Jeg hadde tilsvarende hendelse, kabler fra mercathode systemet var irret av utvending. Sitér dette innlegget Link to post
jepp. Svart 17.November.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2022 OK takk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.