Jump to content

Wifi kamera med simkort

Timmeeh

Recommended Posts

https://www.sparelys.no/4g-hyttevokter-innendors-kamera-med-wifi-hotspot?gclid=EAIaIQobChMIpq-DxK-1-wIV6ACiAx3CFQVfEAQYASABEgJgmvD_BwE

Planlegger internett i båten. For å overvåke diverse ting. Istedetfor å kjøpe en wifi router, og separat wifi kamera, så jeg for meg det kameraet linket til over. Det har strømbruddvarsler og alt jeg trenger egentlig. Er det noen som har dette og kan si om det funker greit? For med wifi router og separat kamera vil jeg ikke få varsel ved strømbrudd?

Tror det var kr. 2 990.- . Det kommer ikke separat varsel men man ser ladeindikatoren som viser at 230V er tilstede når kameraet åpnes. Er den vekk er strømmen kuttet.

Det drives av et batteri med lading gjennom en liten omformer (mini usb plugg). Stdby tiden er opp mot 60 dager på fullt batteri om du ikke er inne og ser på kameraet til stadighet.

Står tilkoplet lading hos meg hele tida. Bevegelsesdetektor og IR funksjon fungerer veldig bra, har allerede tjent seg inn mht. ubuden gjest som forsøkte seg på besøk en tid etter at det ble montert og ble knepet på fersken da jeg bor rett ved marinaen. Har vel hatt det ca 2 1/2 år nå.

Interessant! Jeg har båten på land iår for første gang i mitt liv, og er ute etter noe som kan varsle meg dersom strømmen blir borte. Begge disse kameraløsningene ser da ut til å serve den hensikten.

Da jeg overtok båten isommer, så la jeg merke til at eier hadde en sak som sto rett i 220V kontakten. Den varslet om strømbrudd. Jeg har ikke klart å finne noe tilsvarende. Er det noen som kjenner til en løsning her? Alternativt kan jeg jo bare gå for kameraløsningene dere har foreslått :smiley:

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Ok, høres jo bra ut det der da. Blir å bruke båten i vintermånedene så kommer ikke til å konservere motoren, men har på frostvakter her og der for å hindre trøbbel. Da trenger jeg varsel på at strømmen blir borte, så jeg får dratt ned og ordnet før ting fryser. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...