ovis Startet 20.November.2022 Link til dette innlegget Startet 20.November.2022 Hei båt folk. Eg har kjøpt meg en Bowie Serai 28 og lurer på hvem som produserte den og om det er mulig å få kjøpt Hardtop til den i dag. Alle svar vil hjelpe. Mvh Ove E Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 20.November.2022 Link til dette innlegget Svart 20.November.2022 Gratulerer med ny båt Båten fikk uvanlig mye skryt når den ble testet av Båtmagasinet en gang på midten av 80tallet. Ut fra husken så ble de ikke produsert etter 1988? Så tipper det blir vanskelig å få hardtopp til den i dag uansett hvem som produserte den.. Sitér dette innlegget Link to post
ovis Svart 21.November.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.November.2022 Takker :) er godt fornøyd med båten, men bor på Vestlandet og ville gjerne hadt hartop, vet det ble produsert både med og uten hardtop så til og med mål på hardtop hadde vert flott :) Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 22.November.2022 Link til dette innlegget Svart 22.November.2022 Bygg i divinicell og legg ett par lag med glassfiber. Blir litt etter arbeid for og få den pen, men da får du den akuratt sånn som du vil ha den Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 29.November.2022 Link til dette innlegget Svart 29.November.2022 Grønngylt skrev On 22.11.2022 at 3.17: Bygg i divinicell og legg ett par lag med glassfiber. Blir litt etter arbeid for og få den pen, men da får du den akuratt sånn som du vil ha den Eventuelt bygg en form direkte i MDF som du sprøytesparkler og pusser og polerer til ønsket finish før det påføres voks og slippmiddel før støping. En relativt grei jobb om man er litt handy, men tenker du må regne ca. 100-200 timer på en slik jobb om resultatet skal bli profft. Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
Eika Svart 29.November.2022 Link til dette innlegget Svart 29.November.2022 Fortego skrev 7 minutter siden: Eventuelt bygg en form direkte i MDF som du sprøytesparkler og pusser og polerer til ønsket finish før det påføres voks og slippmiddel før støping. En relativt grei jobb om man er litt handy, men tenker du må regne ca. 100-200 timer på en slik jobb om resultatet skal bli profft. Engangsform er helt klart det beste, men satan og mye jobb, i tilegg må man ha tunga rett i munn for og få den finishen man vil ha Men jeg syns etterarbeidet er enklere enn grunnarbeid, så jeg hadde bygd i divinicell, støpt, slipa, gelcoat sprøyta, slipa og polert. Men det er mange veier til rom Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 29.November.2022 Link til dette innlegget Svart 29.November.2022 Det er trolig ikke til noe hjelp, men svaret på innledningspørsmål er vel at den ble produsert av Bowi Boats i Eydehavn. Navnet Odd Werner er omtalt som grunlegger av verftet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.