Hedwig
Code0 skrev 15 minutter siden:dette sier sdir:
Så får du argumentere når du blir stoppet. Skjønner ikke motstand mot å ta utdanning om man skal kjøre fort, så fort det kommer en regel så er det om å gjøre å finne smutthull. Så må reglene innskjerper, og sånn går nå daga'n...
EDIT: jeg antar at å bytte propell for å få ned maks hastighet blir behandlet på samme måte som å henvise til fartssperre på scooter.
Uenig i siste poeng. Vi vet vel ikke dette før vi får en dom, men i utgangspunktet: "Aktuell motorinnstallasjon kan oppnå 50 knop eller mer" Her tolker jeg at motorinnstallasjon er kombinasjon av propell, gir og motor.
Hvis kombinasjonen av propell, gir og motor gjør at båten uansett last ikke kan nå 50 knop bør båten gå klar av dette kravet. Men, som sagt tror jeg nesten man vil trenge en dom for dette.
Mitt tips: I dette tvilsområdet vil politiet bruke denne loven for å kunne slå ned på de som blir observert å kjøre grovt uansvarlig eller uforsiktig. Har man en båt er litt i tvilstilfelle, men alltid kjører hensynsfullt og forsvarlig, kommer politiet ikke til å ta dette. Det er en del lover som brukes mest for å kunne slå hardt ned på folk som går langt utenfor det som er ok.